۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۴۵۰۷۳۷
اندیشمند یمنی:

انکار ولایت امام علی از عدم درک درست آیات قرآن نشأت می گیرد

اندیشمند مستبصر یمنی گفت: دلیل انکار ولایت و امامت حضرت علی(ع) عدم درک شایسته و تامل و تدبر در آیات الهی است.
حسام العماد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،  عصام العماد، از مستبصران یمنی شب گذشته در نهمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر در تالار ولایت، دلیل انکار ولایت و امامت حضرت علی(ع) را عدم درک شایسته و تامل و تدبر در آیات الهی خواند و نسبت به این فهم اشتباه انتقاد کرد.

وی با اشاره به روایتی که امروز در ذهن همگان با تلاش اهل سنت نهادینه شده است، تصریح کرد: بنا به روایتی عده ای نزد عایشه همسر پیامبر(ص) آمدند و از او پرسیدند در آخرین ساعات حیات پیامبر آیا سخنی در خصوص ولایت حضرت علی(ع) گفته شد که او پاسخ می دهد ایشان در آخرین لحظات حضور در بستر، هیچ کلامی در این خصوص بیان نکردند.

این اندیشمند یمنی با بیان این که تلاش عده ای در جهان اسلام در عین فصاحت و بلاغت سخنان پیامبر اسلام(ص) مخالفت با ولایت حضرت علی(ع) بود، خاطر نشان کرد: عده ای از اهل تسنن در انتشار این روایت و نهادینه کردن آن در ذهن و فکر بشریت پافشاری می کنند.

وی با تاکید بر شیوه های متنوع رسول گرامی اسلام(ص) در بیان مقام خلافت و امامت امیر المومنین، به اقدامات ایشان در معرفی هنرمندانه این جایگاه به مردم اشاره کرد.

بلاغت بیان پیامبر(ص) اثر گذارتر از هر نمایش و تصویری است

استاد جامعة المصطفی با بیان این که بهترین کارگردانان جهان نمی توانند به شیوایی و بلاغت حضرت محمد(ص) دست یابند، اظهار داشت: اگر این شیوه و بیان هنرمندانه در تبیین وصیت و خلافت امیر المومنین(ع) مطرح نبود امکان فراموش شدن این جایگاه وجود داشت.

عصام العماد با بیان این که هر کس برابر ولایت امیر المومنین بایستد درگیر جنگ با حق تعالی شده است، یادآور شد: متاسفانه اهل تسنن در عین تبلیغات، اطلاعات و امکانات سیاسی دست به ترویج کلمات و عبارات عایشه در یک نسخه تحریف شده زدند که مایه تاسف است.

این اندیشمند یمنی اذعان یاران رسول گرامی اسلام(ص) به عدم تعیین جانشینی حضرت علی(ع) از سوی پیامبر(ص) و دروغ بستن به رسول مکرم اسلام(ص) را دو مورد از تلاش برای عدم جانشنینی حضرت علی(ع) عنوان کرد.

وی در پایان با بیان این که رد کردن وصیت به امامت، همه مقامات دیگر را زیر سوال می برد، ابراز کرد: هدف برخی ها چیزی جز دروغ بستن به رسول گرامی اسلام(ص) نبوده و نیست./864/ب202/د

ارسال نظرات