۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۴۵۰۷۹۸

آیت الله حکیم عید غدیر را سبب افزایش تقرب الهی خواند

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف عید غدیر را یکی از بزرگ‎ترین و مهم‎ترین اعیاد دانست و خاطرنشان کرد که این عید سبب افزایش تقرب الهی می‎شود.
حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت الحکمة، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف، در دیدار با جمعی از شیعیان استان قطیف عربستان، بر ضرورت استفاده مومنان از مناسبت‎های دینی مانند عید غدیر خم تاکید کرد و گفت: مناسبت‎های دینی وسیله تقرب به خدا، تفکر، حرکت در مسیر صحیح و تمسک به سیره رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است.

وی عید سعید غدیر را یکی از بزرگ‎ترین و مهمترین مناسبت‎های دینی توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: رسول اکرم (ص) در چنین روزی پس از پایان اعمال حج پیام ولایت امیر المومنین علی (ع) را به مردم ابلاغ کرد.

این مرجع تقلید افزود: شیعیان باید با تمسک به سیره رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع)، اخلاق، رفتار و منش خود را با معصومان (ع) مطابقت دهند و عقاید خود را به مبانی دینی تقویت کنند.

زیارت اربعین حسینی نشان وحدت شیعیان است

وی همچنین در دیدار با جمعی از مسؤولان آستان مقدس حرم حضرت معصومه (ع) درباره اهمیت اربعین حسینی بیان داشت: به مراسم اربعین باید توجه ویژه‎ای شود زیرا در این مراسم مردم بدون توجه به قومیت، نژاد، جنسیت و تعصب در کنار یکدیگر شعائر اهل بیت (ع) را زنده نگه می‎دارند.

حضرت آیت الله حکیم زیارت اربعین حسینی (ع) را تاریخی توصیف کرد و ادامه داد: مراسم اربعین باید با اخلاص و فقط با قصد زیارت امام حسین (ع) انجام شود.

وی تاکید کرد که شیعیان با برگزاری مراسم اربعین وحدت و محبت خود نسبت به یکدیگر را به جهانیان نشان می‎دهند.

این مرجع تقلید در پایان از آستان‎های مقدس خواست که با تعامل و ارتباط مثبت با یکدیگر خدمات خوب و مناسبی را به زائران ارائه کنند./994/ب902/د

 

ارسال نظرات