۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۵۰۸۱۶

افتتاح بخش دوم رواق‎های صحن حضرت فاطمه در عید غدیر خم

بخش دوم فضای عبادتی زیارتی پروژه بزرگ صحن حضرت فاطمه (س) صبح روز عید غدیر خم با حضور صدها تن از زائران ومجاوران بارگاه مطهر علوی افتتاح شد.
افتتاح بخش دوم رواق‎های صحن حضرت فاطمه در عید غدیر خم

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم بخش دوم فضای عبادتی زیارتی پروژه بزرگ صحن حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور تولیت و خادمان و مسئولین پروژه و صدها تن از زائران ومجاوران بارگاه مطهر علوی افتتاح شد.

حجت الاسلام سید نزار حبل المتین، تولیت آستان ضمن تبریک عید غدیر خم به پیشگاه حضرت حجت بن الحسن (ع) و مراجع عظام و خانواده های شهدا اظهار داشت: بخش دوم فضای عبادتی زیارتی صحن حضرت فاطمه (س) با مساحتی برابر با 7 هزار متر مربع فضای جدیدی را به حرم مطهر علوی می افزاید و در ایام ماه محرم آتی نیز بخش دیگری به مساحت 7 هزار متر مربع افتتاح خواهد شد.

تزیین صحن وسرای بارگاه علوی با 14 هزار شاخه گل

به مناسبت عید غدیر خم جمعی از نیکوکاران ایرانی طبق عادت هر ساله خود با اهدای 14 هزار شاخه گل طبیعی صحن وسرای بارگاه علوی را در این ایام خجسته تزیین کردند.

جواد نادری به نمایندگی از گلکاران ایرانی اظهار داشت: این گل‎ها به تعداد 14 هزار شاخه به نیت 14 معصوم در استانهای مختلف ایران کشت می شوند وبیش از 20 نوع گل از قبیل لیلیوم و رز هلندی و داودی و گلایل وسوسن را شامل می شود.

وی افزود: بانیان وخادمان افتخاری که در رساندن این گلها شرکت کردند از استان فارس است و در تمامی اعیاد مذهبی عتبات عالیات را با گل طبیعی تزیین می کنند وطی چند روز گذشته به مناسبت ولادت حضرت امام هادی (ع) حرم مطهر سامرا را با گل طبیعی تزیین کردیم.

بیش از 700 تخته فرش نو در صحن مطهر علوی پهن شد

همزمان با ایام عید غدیر خم خادمان بخش خدماتی آستان با حضور تولیت و اعضای شورای آستان علوی 700 تخته فرش 5متری نفیس ایرانی را در صحن وسرای بارگاه مطهر علوی پهن کردند.

تولیت آستان علوی که در پهن کردن این فرشها خادمان حرم را همراهی کرد طی سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر از افتتاح بخش بزرگی از فضای عبادتی زیارتی پروژه صحن حضرت فاطمه (س) در ایام عید غدیر خبر داد.

در ادامه اسامه البغدادی مسؤول بخش خدمات آستان اظهار داشت: طی چند روز گذشته خادمان بارگاه مطهر با همکاری ده ها تن از خادمان افتخاری از شهرهای نجف، بصره و ایران صحن و سرای بارگاه علوی را به مناسبت عید غدیر آزین بندی کردند ودر آماده سازی فضای جدید صحن حضرت فاطمه (س) جهت افتتاح در روز عید به همکاری پرداختند.

پرچم بارگاه علوی در عید غدیر برفراز قدیمی ترین مسجد شهر بصره افراشته شد

جمعی از خادمان بخش روابط عمومی آستان به مناسبت ایام عید غدیر خم پرچم بارگاه مطهر علوی را برفراز مسجد الخطوه در شهرستان الزبیر از توابع استان بصره به اهتزاز در آوردند.

زید العکایشی در این رابطه به واحد اطلاع رسانی آستان گفت: آستان علوی در عید غدیر خم پرچم مبترک بارگاه علوی را در سراسر استان های عراق توزیع می کند ودر این راستا امروز این پرچم طی مراسمی بر فراز مسجد تاریخی استان بصره معروف به مسجد الخطوه افراشته شد.

العکایشی افزود: این مراسم با حضور جمعی از اهالی شهرستان الزبیر و مسؤول دیوان عالی اوقاف شیعه و مسؤول دیوان عالی اوقاف سنی عراق در استان بصره برگزار شد و شیخ جمال الدوسری نماینده دیوان عالی اوقاف اهل تسنن عراق در استان بصره در این مراسم طی سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از آستان علوی بابت این اقدام قابل توجه, شهر بصره را نماد همزیستی وزندگی مسالمت آمیز بین تمامی ادیان ومذاهب دانست وتاکید کرد: سلام ودرود بر پیامبر اکرم(ص) قلبهای با ایمان را جلا می دهد وحضرت علی پیشوای انسانیت و وصی راستین نبوت است./994/ب101/د

ارسال نظرات