۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۵۰۹۶۳
آیت الله مقتدایی:

انقلابی ماندن و حمایت از رهبری مهم‌ترین رسالت طلاب حوزه است

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فرصت فراگیری علوم اهل بیت(ع) فرصتی محدود و مغتنم است، گفت: انقلابی ماندن و حمایت از رهبری مهم‌ترین رسالت طلاب حوزه های علمیه به ویژه طلاب خواهر است.
آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی،نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید مدرسه کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به این که فرصت فراگیری علوم اهل بیت(ع) فرصتی مغتنم بوده و همیشگی نیست، گفت: طلاب باید قدر دان این فرصت بوده و شاکر این نعمت باشند و تا جایی که می‌توانند از وقت خود برای یادگیری این علوم استفاده کنند.

وی با اشاره به این که در جامعه امروز جای خالی معارف اهل بیت(ع) به شدت حس می‌شود و بسیاری از انحرافاتی که در جامعه وجود دارد ناشی از عدم اطلاع از معارف و علوم اهل بیت(ع) است، افزود: این رسالت طلاب است که با فراگیری علوم اهل بیت(ع) این علوم را در متن جامعه ترویج کنند.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که انقلاب ما برای احیایی علوم و معارف اهل بیت(ع) بود، تصریح کرد: با انقلاب اسلامی ایران، علوم و معارف اهل بیت(ع) از مهجوریت خارج شد و در دسترس عامه مردم قرار گرفت و همین علوم و معارف الهی بود که توانست در طول دوران دفاع مقدس با دست خالی رزمندگان دفاع مقدس را بر ابر قدرت‌های جهان و متجاوزی مانند صدام پیروز کند.

آیت الله مقتدایی با بیان این که امروزه آنچه موجب ترس دشمنان از انقلاب شده همین علوم و معارف اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: اگر علوم و معارف اهل بیت(ع) نبود دشمنان با یک اشاره اقدام به تجاوز کرده و ایران را مانند سایر کشورهای اسلامی منطقه خاورمیانه به خاک و خون می کشیدند.

وی افزود: آنچه زمینه پیروزی انقلاب در دوران دفاع مقدس را فراهم کرده و موجب اقتدار انقلاب در عرصه مبادلات جهانی شده است علوم و معارف اهل بیت بود و امروز هم رمز بقای کشور در نشر و ترویج این علوم توسط طلاب است.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که صاحب اصلی حوزه‌های علمیه امام زمان(ع) بوده و طلاب به عنوان سربازان ایشان باید در راستای تحقق اهداف دینی تلاش کنند تا مورد عنایت پیشوای دینی خود باشند، ادامه داد: فراگیری و انتقال آموزه‌های دینی به مردم از رسالت‌های اصلی طلاب است و بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب حوزه‌های علمیه باید انقلابی بمانند و در راستای پاسداری از ارزش‌های انقلابی در جامعه تلاش کنند.

آیت الله مقتدایی با تأکید بر این موضوع که حرکت در مسیر های آرمان انقلاب رمز بقای حیات کشور است، گفت: تنها با یادآوری آرمان‌های انقلاب و حمایت از رهبر انقلاب است که می‌توان کشور و نظام را از گزند حوادث و توطئه های دشمنان در امان نگه داشت و توجه به این نکته لازم است که حوزه ای را می‌توان حوزه علمیه انقلابی نامید که مستقیماً در خط ولایت و حمایت از رهبری باشد./۹۶۸/پ202/ج

ارسال نظرات