۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۵۱۰۱۱
یکی از فعالان سیاسی بحرین:

سازمان ملل متحد باید عضویت بحرین را لغو کند

یکی از فعالان سیاسی بحرین به علت نقض مکرر قوانین بین المللی خواستار لغو عضویت این کشور در سازمان ملل متحد شد.
ابراهیم دمستانی، دبیرکل انجمن پرستاران بحرین و از فعالان سیاسی

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری رسا، ابراهیم دمستانی، دبیرکل انجمن پرستاران و از فعالان سیاسی بحرین، در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العالم بر ادامه حمایت مردم از آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور تاکید کرد و گفت: آل‎خلیفه همچنان قوانین بین المللی و حقوق بشر را نقض می‎کند و علمای بسیاری را به بهانه‎های واهی زندانی کرده است.

وی با اشاره به سی و سومین نشست سازمان حقوق بشر در ژنو که در هفته جاری در حال برگزاری است، افزود: جوانان بحرینی حضور تاثیرگذار و اساسی در این نشست داشتند و مسائلی مانند سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم و موارد نقض حقوق بشر را مطرح کردند. کشورهایی مانند دانمارک، فرانسه و سوئیس نیز به صورت تفصیلی به نقض حقوق بشر در بحرین نظیر سلب تابعیت، بازداشت و شکنجه فعالان حقوق بشر، فشار به موسسه‎ها و مراکز حقوقی، انحلال جمعیت الوفاق اسلامی و تمدید بازداشت حجت الاسلام شیخ علی سلمان اشاره کردند.

دمستانی با بیان اینکه شکنجه زندانیان در بحرین هنوز به پایان نرسیده است، خاطرنشان کرد: شکنجه زندانیان و جنایتهای آل‎خلیفه در بحرین مساله‎ای بسیار آشکار و غیر قابل پنهان است. آل‎خیلفه برخی از مواقع برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‎های خود و کاهش فشارهای سازمان‎های حقوق بشر به تغییرات کوچک و ظاهری مانند بهبود تغذیه زندانیان و قرار دادن تلویزیون در زندان‎ها دست می‎زند.

وی تاکید کرد که سازمان ملل متحد باید فشار خود به آل‎خلیفه را افزایش دهد و در صورت ادامه نقض قوانین بین المللی عضویتش را لغو کند.

آل‎خلیفه بیش از 20هزار نفر را در بحرین محاصره کرده است

هانی الریس، از فعال سیاسی و حقوقی بحرین نیز، اقدامات آل‎خلیفه در این کشور را ظالمانه و مستبدانه توصیف کرد و گفت: حکومت بحرین همه معاهدات و پیمان‎های بین المللی و ملی را زیر پا گذاشته است.

وی محاصره منطقه الدراز در بحرین را محکوم کرد و افزود: آل‎خلیفه با محاصره منطقه الدراز حقوق بیش از 20 هزار نفر در این منطقه کوچک را نقض کرده است.

این فعال سیاسی خواستار دوری از شعار زدگی و محکومیت‎های بیهوده اقدامات آل‎خلیفه شد و تصریح کرد: کشورهای غربی به جای شعار و محکومیت اقدامات آل‎خلیفه باید به فعالیت‎های عملی دست بزند و مانع از نقض حقوق بشر در بحرین شوند.

وی ادامه داد: به علت حمایت کشورهای مانند آمریکا و انگلیس از آل‎خلیفه، حکومت بحرین به هیچ عنوان به قوانین سازمان حقوق بشر توجه نمی‎کند و اجازه برقرار دموکراسی در این کشور را نمی‎دهد./994/ب923/ 397

ارسال نظرات