۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۵۱۰۴۲
حجت‌الاسلام عبادی:

ایجاد توازن در بخش توسعه وظیفه دولت است/ خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه مسؤولان است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد توازن در بخش توسعه از وظایف دولت است، گفت: دولت باید شرایطی در کشور برای افزایش درآمد سرانه مردم در استان‌های محروم ایجاد کند که نه تنها خودکفا شوند بلکه به دیگر استان‌ها نیز کمک کنند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی امشب در آیین اهدای هدایای مقام معظم رهبری با مشارکت بنیاد علوی به تعدادی از مدارس شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، قاین و درمیان، اظهار داشت: خراسان جنوبی از لحاظ درآمد سرانه جزء استان‌های پایین کشور است و استان در این مورد در کشور وضعیت خوبی ندارد.

وی با بیان اینکه اگر درآمد سرانه یک استان کاهش داشته باشد محرومیت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند، گفت: ما از دولت انتظار بیشتری داریم و باید دولت به خراسان جنوبی توجه ویژه‌ای کند، شعار دولت شعار اعتدال است و این شعار نباید تنها در بخش سیاسی باشد بلکه باید در بخش اقتصادی نیز وجود داشته باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد توازن در بخش توسعه از وظایف دولت است، افزود: دولت باید شرایطی در کشور برای افزایش درآمد سرانه مردم در استان‌های محروم ایجاد کند که نه تنها خودکفا شوند بلکه به دیگر استان‌ها نیز کمک کنند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه خراسان جنوبی با خشکسالی 20 ساله مواجه است و با این روند به نظر می‌رسد در چشم‌انداز آینده نیز این خشکسالی‌ ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: برای راه‌آهن استان نمایندگان تلاش‌های بسیاری کردند تا برای این راه‌آهن ردیف اجرایی بگیریم و 10 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای آن در نظر گرفته شد که متاسفانه این مبلغ را دولت به استان اختصاص نداده ست.

وی با بیان اینکه ما تاکنون شاهد توجه ویژه دولت به استان نبوده‌ایم، ادامه داد: محرومیت مردم استان خراسان جنوبی با لبخند و ادبیات خوب برطرف نمی‌شود، مبلغ بسیاری از راه‌آهن‌ها افزایش داده می‌شود اما این مبلغ برای خراسان جنوبی اختصاص داده نمی‌شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای روحانی باید بر زیرمجموعه خود نظارت کند، خاطرنشان کرد: استان نیازمند توجه ویژه مسؤولان است که متاسفانه این توجه به استان نشده است، در این استان روستاهایی هستند که نه تنها نان برای خوردن ندارند بلکه آب برای آشامیدن نیز ندارند.

حجت الاسلام عبادی با بیان سوالی مبنی بر اینکه دولت تاکنون برای اشتغال روستاییانی که در گذشته کشاورزی می‌کردند و امروز با کمبود آب مواجه هستند چه کرده است؟، اظهار کرد: آنچه که می‌تواند روستاییان را از این وضعیت نجات دهد بخش صنایع دستی است، باید به صنایع دستی در روستاها توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه دولت بسیاری از مشکلات روستاییان را به خوبی درک نمی‌کند و برای روستاییانی که آب برای آشامیدن و اشتغال ندارند غیر از برقرار کردن یارانه 45 هزار تومانی کاری نکرده است، افزود: صنایع دستی بسیاری از کشورها را فرا گرفته و درآمد خوبی را ایجاد کرده است که دولت نیز باید به صنایع دستی در ایران توجه ویژه‌ای کند.

در این مراسم 41 دستگاه لپ تاپ، 14 دستگاه ویدئو پروژکتور، 21 تخته فرش، پنج دستگاه چرخ خیاطی و یک آمپلی فایر به ارزش 120 میلیون تومان به 18 مدرسه در چهار شهرستان بیرجند، سربیشه، قاین و درمیان اهدا شد./202/880/ب1

ارسال نظرات