۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۵۱۲۰۲

تاکید آیت الله نوری همدانی بر احیای فریضه امر به معروف

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که نهاد امر به معروف باید قوی­ترین و والاترین بخش اجرایی کشور قرار گیرد، گفت: با نوشتن و تصویب قانون در زمینه امر به معروف، این فریضه در جامعه اجرایی نمی شود، بلکه باید با برنامه ریزی لازم، اقدامات عملی مناسبی در این زمینه انجام شود.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز، در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین زرگر، دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مدیران و اعضای ستاد مرکز و استان قم و پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر، بر ضرورت احیای این دو فریضه در جامعه تأکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو حکم بسیار مهم در دین اسلام است که تمام اقشار جامعه از آن تأثیر می گیرند، بنابراین باید ستاد امر به معروف در جامعه نقش اساسی و حیاتی ایفا کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کرد: در اوایل انقلاب اینجانب به حضرت امام خمینی(ره) پیشنهاد دادم که برای امر به امعروف ونهی از منکر وزارتخانه­ای فوق وزارتخانه­های دیگر تأسیس شود، اما با آغاز جنگ تحمیلی، انجام این مسأله مقدور نشد.

 وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام، ابراز کرد: خداوند شناختن و عملی شدن معروف­ها و شناسایی و ترک منکرها را بر عهده مردم قرار داده است و این موضوع اهمیت نظارت عمومی برای فریضه را در کشور می رساند.

این مرجع تقلید مصادیق معروف ها و منکرها در جامعه را بسیار گسترده دانست و افزود: نهاد امر به معروف و نهی از منکر باید فراتر و قوی تر از تمام وزارتخانه ها، نهادها و سازمان ها باشد تا با نظارت لازم جلوی منکرها گرفته و از ریخت و پاش ها در بیت المال جلوگیری شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کرد: در نشریات دعواهای سیاسی بسیاری وجود دارد، و هر فردی خود را حق می داند، در حالی که بیشتر از یک حق وجود ندارد؛ بنابراین ستاد امر به معروف باید جلوی جریان ناحق بایستد.

وی در ادامه به بیان مصادیق دیگری از منکرهای موجود در جامعه اشاره کرد و افزود: دریافت دیرکرد از سوی بانکها ربا و حرام است، که باید جلوی این فساد گرفته شود، همچنین دریافت حقوق های نجومی منکر دیگری است که از سوی ستاد امر به معروف پیگیری و برخورد شود.

این مرجع تقلید عنوان کرد: رسانه های بیگانه علیه نظام اسلامی بدگویی های بسیاری دارند که باید ستاد امر به معروف در خصوص جوابگویی به آنها کوشا باشد.

وی تمام ارزش ها و ضد ارزش ها را به اقامه این دو فریضه در جامعه وابسته دانست و گفت: لازم است امر به معروف و نهی از منکر در جامعه همگانی شود و تمام مردم به اجرای این دو فریضه روی بیاورند، اما متأسفانه تا کنون این دو واجب مهم در جامعه به درستی اجرا نشده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بر ضرورت اقدام عملی برای احیای امر به معروف تأکید کرد و گفت: با نوشتن و تصویب قانون در زمینه امر به معروف، این فریضه در جامعه اجرایی نمی شود، بلکه باید با برنامه ریزی لازم، اقدامات عملی مناسبی در این زمینه انجام شود.

این مرجع تقلید با اشاره به گستردگی فعالیت ستاد امر به معروف، گفت: پرچمی که شما در دست دارید بسیار با ارزش است، بنابراین مسوؤلان این ستاد باید توانایی اجرایی این دو فریضه با قوت لازم را در جامعه داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: نظام اسلامی در سایر عرصه­ های مختلف، امور نظامی توسعه و پیشرفت مناسبی کرده است، متأسفانه در زمینه امر به و نهی از منکر در جامعه پیشرفت مناسبی نکرده است./998/پ202/ج

ارسال نظرات