۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۴۵۱۲۳۸
دبیرکل ستاد امر به معروف خبر داد؛

جذب بیش از 100 هزار آمر به معروف در کشور

حجت الاسلام و المسلمین زرگر از اجرای طرح امر به معروف در وزارتخانه­‌ها، مدارس آموزش و پرورش و مساجد و محلات کشور خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 100 هزار نفر جذب ستاد امر به معروف و نهی از منکر در محلات مختلف شده‌­اند.
حجت‌الاسلام سید احمد زرگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد زرگر، دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مدیران و اعضای ستاد مرکز و استان قم و پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر، امروز، با حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، سید محمد علی علوی گرگانی، حسین نور همدانی و آیت الله سید کمال حیدری دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام و المسلمین زرگر در این دیدارهای بر لزوم فراگیر و همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: قانون امر به معروف و نهی از منکر پس از تلاش های بسیاری به نصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر ابراز کرد: قانون امر به معرف از سال 72 برنامه ریزی شد، اما متأسفانه در دولت هفتم و هشتم به آن بهایی داده نشد و همچیین در دولت نهم و دهم نیز به این قانون بی توجهی شد و آن را امضا نکردند، از این رو تصمیم گرفته شد که این قانون با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی ارائه شود، که با همکاری کمیسیون فرهنگی و احتماعی و با کمک رییس مجلس بالاخره این قانون به تصویب رسید.

حجت الاسلام و المسلمین زرگر عنوان داشت: هیأت امر به معروف زیر نظر آیت الله جنتی، از 16 نفر همچون 6 وزیر دولت، رییس صدا و سمیا، فرمانده نیروی انتظامی تشکیل شده است که باید در جلسات ستاد حضور فعال داشته باشند.

دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: بیش از یک میلیون  نسخه از قانون امر به معروف چاپ و میان مردم توزیع شده و این قانون سوی ستاد مرکز به ستادهای شهرستانهای ابلاغ شده است.

وی با بیان این که  بیش 800 شهرستان و بخش کشور دارای ستاد امر به معروف است، گفت: ستادهای امر به معروف در شهرستانها زیر نظر و با مدیریت ائمه جمعه فعالیت می­‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین زرگر ترویج و احیای امر به معورف را حرکت مردمی دانست و افزود: هدف از اینکه ریاست هر ستاد امر به معروف ائمه جمعه شهرستان قرار گرفته، این است که آنها محور حرکت ها و جنبش های مردمی هستند.

دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در تمام وزراتخانه و نهادهای کشور بخشی به نام امر به معروف راه اندازی شده است؛ گفت: اعضای ستاد در وزاتخانه ها با عنوان «طلایه داران امر به معروف»، در آمورش و پرورش و مدارس با نام «یادآوران امر به معروف» و در مساجد و محلات مختلف کشور با عنوان «رهروان امر به معروف» به فعالیت می پردازند.

حجت الاسلام و المسلمین زرگر  ابراز کرد: مدیریت هر ستاد امر به معرووف در مساجد بر عهده ائمه جماعت است، تا اینکه  این مشکلات و معضلات محله را حل کنند.

وی با بیان این که این  ستادها با استقال بسیاری مردم روبه روبه شده است، گفت: تا کنون بیش از 100 هزار نیرو جذب این ستاد در محلات شده­اند و این مساله نشان دهنده علاقه مردم به احیای این دو فریضه در جامعه است.

دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر آموزش آمران به معروف ضروری دانست و افزود: در جذب و گزینش نیروهای آمران به معروف حساسیت بسیاری وجود دارد تا این که افراد نفوذی بین اعضای این ستاد راه پیدا نکنند، همچنین اعضای ستاد امر به معروف پس از جذب از آموزش­های مختلفی برخوردار می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که تا کنون بخش بسیاری از اعتبار تصویب شده در قانون از سوی دولت تأمین نشده است، گفت: برای اجرای این قانون 120 میلیارد تومان تقاضای بودجه داده ایم که متأسفانه تا کنون کمتر از 22 میلیارد اعتبار از سوی دولت به این ستاد واگذار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین زرگر عنوان داشت: در حالی که بسیاری از موقوفات به عزداری و سوگورای اختصاص یافته است اما متأسفانه یک ملک وقفی در این زمینه وجود ندارد.

گفتنی است، در این دیدارها، تعدادی از آثار تولیدی پژوهشکده امربه معروف و نهی از منکر  تقدیم مراجع تقلید شده است./998/پ202/ی

ارسال نظرات