۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۵۱۳۶۰
امام جمعه بندرعباس:

نقض 300 مرتبه آتش بس در عراق نمونه بارز زورگویی و جنایتکاری آمریکا است

امام جمعه بندرعباس گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب نمی توان با آمریکای جنایتکار و زورگو پای میز مذاکره نشست، چون این دولت خبیث اهل مذاکره نیست بلکه اهل زور است، نقض 300 مرتبه آتش بس در عراق نمونه بارز زورگویی و جنایتکاری آمریکا است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه های این هفته گفت: کشور ایران اسلامی علیرغم برخورداری از توان نظامی بالا، تا کنون به هیچ کشوری چپ نگاه نکرده و قصد تجاوز به خاک هیچ کشوری را نداشته و ندارد و همچنین به هیچ کشور و دولتی نیز اجازه تعرض و تجاوز به خاک میهن اسلامی را نمی دهد.

وی افزود: ایران باید آنقدر قدرت نظامی داشته باشد که به فرموده قرآن، مرز توانمندی نظامی آن باشد که در دل دشمن دلهره ایجاد کند و چه دشمنان آشکاری همچون آمریکای خائن، اسرائیل جنایتکار و عربستان دیوانه و مزدور و چه دشمنان پنهان، از شنیدن نام ایران اسلامی لرزه بر اندامشان بیفتد.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: ارتقای توان نظامی ایران برای تجاوز به دیگر کشورها نیست بلکه عامل مهمی برای دفاع از کیان و هستی جمهوری اسلامی ایران و عاملی برای بازدانردگی از توطئه های دشمنان است.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: هر چیزی که سبب خالی شدن دل دشمن و لرزه انداختن بر اندام آن می شود لازمه قوه است و قوه بر اساس سه مظهر اعم از تیر و کمان، دعای خالصانه بر علیه دشمن در دل شب و به جنگ با عوامل درونی رفتن تداوم می یابد.

وی اضافه کرد: ارتقای قدرت نظامی ایران اسلامی سبب اقتدار و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده و به برکت هدایت چندین ساله رهبری و تاکیدات ایشان منبی بر تقویت قدرت و توان نظامی سبب شده تا موانع در هوا برطرف شود، در غیر این صورت ممکن بود هر وجب از خاک ایران محل اصابت موشکهای دشمنان بود اما ایران اسلامی آنقدر توانمد است که هم امنیت خاک خود و هم دیگر کشورها را تامین می کند.

آیت الله نعیم آبادی تصریح‌کرد: به فرموده مقام معظم رهبری نمی توان با آمریکای جنایتکار و زورگو پای میز مذاکره نشست، چون این دولت خبیث اهل مذاکره نیست بلکه اهل زور است، نقض 300 مرتبه آتش بس در عراق نمونه بارز زورگویی و جنایتکاری آمریکاست، بنابراین ما باید با استناد به فرامین رهبری که برگرفته از کتاب حق است باید  روز به روز بر آمادگی و پیروی بی چون چرا از رهبر معظم انقلاب بیفزائیم.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: جنگ تا زمانی که شیاطین در منطقه از بین نروند ادامه دارد چرا که اسلام اجازه نمی دهد تا عربستان سعودی در منطقه به این نحو حضور داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: آنچه امروز از اقتدار و سربلندی داریم همه و همه از برکت خون شهدا و رشادتهای رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه، شور و اشتیاق برای حضور در جنگ علیه داعش و دفاع از حرم اهل بیت را نمونه بارز حفظ روحیه شهادت طلبی دانست و افزود: ما باید قدردان خون شهدا باشیم و قبور شهدا را سند افتخاری باری خود بدانیم و روحیه شهادت طلبی را بیش از پیش حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: دفاع مقدس باید در همه زمینه ها به ویژه اقتصاد مقاومتی الگویی برای ما باشدو هر جا که می خواهیم به پیشرفتی نائل شویم باید دفاع مقدس را الگو و سرمشق خود قرار دهیم.

وی به روز بازنشستگی اشاره کرد و گفت: بازنشستگی فرصت طلایی است البته به شرطی که بر اساس برنامه ریزی استفاده شود، بازنشستگی در دین مبین اسلام معنایی ندارد، بعد از کار باید برای لذت بردن از اوقات و ساعات زندگی برنامه ریزی مناسبی داشت.

امام جمعه بندر عباس با بیان اینکه مشکل اشتغال هرمزگان با اخراج نیروهای غیربومی حل نمی شود گفت: بایبد کار را همچون کشور چین به درون خانه ها سوق داد و هر خانه را به مثابه یک کارخانه کرد، آمار بالای بیکاری در استان را باید با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی کاهش داد، چرا با پول فروش نفت، کالاهای بی ارزش چینی که توسط زنان این کشور در خانه هایشان تولید شده را خریداری کنیم.

آیت الله نعیم آبادی گفت: سرشماری نفوس و مسکن در هرمزگان آغاز شده و به مدت 2 ماه ادامه دارد، مردم باید در ارائه آمار دقیق به مامورین سرشماری دقت کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیانم اینکه آمار دقیق یکی از شرایط لازم و قطعی برای برنامه ریزی است تصریح ‌کرد: ارائه آمار خلاف واقع، سبب گیج کردن مسئولان سرشماری می شود.

وی از میزبانی استان هرمزگان از اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمین اباعبدالله الحسین(ع) از سراسر کشور و چندین کشور جهان خبر داد و گفت: پیرغلامان یک عمر یا حسین گفتند و اکنون افتخاری بس بزرگ برای استان هرمزگان است که مراسم تجلیل از خادمین حسینی در این استان برگزار می شود بنابراین باید مردم و مسؤولان برای اجرای هر چه بهتر آن در استان از هیچ کوششی دریغ نکنند.

آیت الله نعیم آبادی به بازگشایی مدارس و آغاز به تحصیل 320 هزار دانش آموز در استان هرمزگان ابراز داشت: نباید تویع داشت که همه کارها را آموزش و پرورش به تنهایی انجام دهد، حرکت بزرگ خانه و مدرسه و انجمن اولیا و مربیان به این معناست که والدین باید در کنار معلمان و مربیان باشند تا فرزندان روند صحیح تربیت را طی کنند و در دام آسیبها و معضلات اجتماعی نیفتند./201/851/ب1

ارسال نظرات