۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۴۵۱۴۱۳
سید علی فضل الله:

سوریه به صحنه تصفیه حساب بین المللی مبدل شده است

امام جمعه بیروت اظهار داشت که سوریه به صحنه نزاع و تصفیه حساب های بین المللی و منطقه ای مبدل شده است.
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنیه للاعلام، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه مسجد امامین حسنین(ع) حاره حریک با اشاره به ادامه بحران در لبنان گفت: به نظر نمی رسد در روزهای آینده شاهد مساله جدیدی نظیر  انتخاب رییس جمهور در لبنان باشیم و گروه های سیاسی نشان دادند توانایی به توافق رسیدن را ندارند. بیم آن می رود که نزاع مذهبی و سیاسی موجود در منطقه بر لبنان نیز چیره و اوضاع از حال حاضر نیز بحرانی تر شود.

وی درباره آخرین تحولات سوریه اظهار داشت: این کشور به صحنه نزاع و تصفیه حساب های بین المللی و منطقه ای مبدل شده است و باید در انتظار این مساله نشست و مشاهده کرد که این نزاع به کجا می رسد.

این روحانی لبنانی افزود: از قشرهای مختلف ملت سوریه می خواهیم نسبت به خطرهای کنونی آگاه باشند و به راه حل هایی برسند که توقف خونریزی و تجزیه کشور را در پی داشته باشد. کشورهای عربی و اسلامی را نیز به دخالت مثبت جهت نجات سوریه از فروپاشی فرامی خوانیم.

حجت الاسلام فضل الله دولت آل خلیفه را به پایان سیاست بحران آفرینی در بحرین دعوت کرد و اظهار داشت: تأیید حکم انحلال جمعیت الوفاق و ادامه سیاست بازداشت و فشار علیه مردم از این سیاست ها به شمار می آید که کشور را از ثبات دور خواهد کرد. تفاهم و گفت وگوی داخلی میان قشرها و گروه های مختلف تنها راه حل بحران در بحرین است.

امام جمعه بیروت به مقاومت ملت فلسطین در برابر صهیونیست ها درود فرستاد و تصریح کرد: ملت فلسطین پویایی خود را با دفاع از آزادی و استقلال و مقدسات و مسجد الاقصی به نمایش گذاشت و عملیات قهرمانانه ای را رقم می زنند. ایستادگی ملت های عربی و اسلامی در کنار ملت فلسطین از حقوق این ملت محسوب می شود./980/ب901/د

ارسال نظرات