۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۵۱۴۶۸
معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز خبر داد؛

برگزاری دوره بینش مطهر با حضور 30 طلبه

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز از برگزاری دوره بینش مطهر با تدریس استاد گلپایگانی و حضور 30 طلبه مدرسه خبر داد.
حوزه علمیه

حجت الاسلام مصطفی شکرانی، معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری نشست های علمی با محوریت دوره بینش مطهر در سال تحصیلی جدید ابراز داشت: این نشست ها با حضور استاد گلپایگانی از اساتید دانشگاه امام صادق(ع) تهران برگزار و در هر جلسه 2 کتاب شهید مطهری آموزش داده خواهد شد که پس از آن طلاب در گروه های چهار نفره به مباحثه مطالب پرداخته و در پایان از آنها امتحان گرفته می شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز با بیان اینکه دوره تخصصی تربیت مربی بینش مطهر از دو سال پیش آغاز شده است، خاطرنشان کرد: طلاب حاضر در این دوره اکنون به 30 نفر رسیدند و مرحله دوم این طرح که درباره مسائل آموزشی و تربیتی است در ده روز آینده و با حضور 30 طلبه آغاز خواهد شد.

این مقام مسؤول در ادامه به تشکیل کارگروه های علمی و مشاوره در سال تحصیلی جدید اشاره و افزود: 2 کارگروه فقه و 2 کارگروه اصول با حضور و مدیریت اساتید مدرسه تشکیل می شود و نیز امکانات کتابخانه مدرسه از جنبه کتاب، رایانه و نرم افزار مجهزتر شد تا طلاب در زمینه های آموزشی و پژوهشی استفاده بهتری داشته باشند.

حجت الاسلام شکرانی به تشکیل کارگاه آموزش مقاله نویسی و پژوهشی برای حضور بهتر طلاب مدرسه در جشنواره علامه حلی اشاره و ابراز داشت: این کارگاه در اوائل مهرماه برگزار و در چند روز آینده استاد آن مشخص خواهد شد و در پی اهتمام به مقاله نویسی تعداد طلاب در این زمینه فعال و روبه فزونی است و انتظار داریم که امسال پنجاه طلبه به ارائه مقاله بپردازند.

وی هدف از برگزاری دوره های مقاله نویسی را ارتقاء سطح پژوهشی طلاب و خارج ساختن مدرسه از مقوله آموزش محور برشمرد و گفت: در سال تحصیلی جدید تصمیم بر آن شد تا موضوعات انتخابی مقالات با توجه به درخواست طلاب انجام شود و پیشنهاد ما برای ارتقای سطح پژوهش در مدارس استان آن است که در کنار آموزش های لازم از اساتید فعال در این زمینه بهره برده شود تا روحیه پژوهش در میان طلاب تقویت یابد./303/9456/ب1

ارسال نظرات