۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۵۱۵۰۸

گردهمایی «تقویت مؤسسات قرآنی بالکان» در صربستان

گردهمایی آموزشی ـ قرآنی با موضوع پیشرفت و توسعه فعالیت‌ مؤسسات اسلامی و قرآنی کشورهای حوزه بالکان، ششم تا نهم مهرماه، در شهر «نووی پازار» صربستان برگزار می‌شود.
صربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، گردهمایی آموزشی ـ قرآنی با موضوع پیشرفت و توسعه مؤسسه‌های اسلامی ـ قرآنی حوزه بالکان و تقویت آن‌ها برای مشارکت در توسعه پایدار، به همت سازمان‌ همکاری علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو) و دانشکده مطالعات اسلامی صربستان برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش، این گردهمایی آموزشی ـ قرآنی، طی روزهای ششم تا نهم مهرماه سال جاری، در شهر «نووی پازار» صربستان برگزار خواهد شد.

۳۵ نفر از مدیران مؤسسه‌های آموزشی اسلامی از کشورهای صربستان، مونته‌نگرو، بوسنی و هرزگوین، اتریش، کوزوو، کرواسی و مقدونیه در این گردهمایی شرکت می‌کنند.

هدف از برگزاری این همایش، تبیین وضعیت مؤسسه‌های قرآنی، شناسایی مشکلات علمی، آموزشی، اداری و مالی موسسه‌ها، ارائه راه‌حل‌ جهت ارتقای سطح آموزش قرآنی در این مؤسسه‌ها از طریق توسعه شیوه‌های برنامه‌ریزی، پیگیری و ارزیابی و همچنین استفاده از تجربه‌های موفق در این زمینه است.

به گزارش ایکنا، میهمانان در این گردهمایی، راه‌های تعمیق استفاده از فن‌آوری‌ نوین در آموزش قرآن، تشویق ارتباط میان علاقمندان و متخصصان این زمینه، تبادل تجربیات میان یکدیگر با هدف ارتقای

مؤسسه‌های قرآنی کشورهای حوزه بالکان و فعال‌سازی مشارکت حافظان قرآن کریم در توسعه جامعه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

«یوسف ابو دقه»، کارشناس برنامه‌های مدیریت آموزشی به عنوان نماینده آیسسکو در این گردهمایی حضور خواهد داشت./982/ب102/د

ارسال نظرات