۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۴۵۱۵۷۲

ششمین همایش بین المللی الغدیر در استان ذی قار عراق برگزار شد

ششمین همایش بین المللی الغدیر با حضور علما و اندیشمندان کشورهای مختلف در استان ذی قار عراق برگزار شد.
همایش بین المللی الغدیر در استان ذی قار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، موسسه شهید محراب ششمین همایش بین المللی الغدیر را روز گذشته با شعار «غدیر اراده الهی و ابلاغ نبوت» در دانشگاه استان ذی قار برگزار کرد.

سید خلیل المسافر، رییس همایش بین المللی الغدیر طی سخنانی بیان داشت: ده‎ها تن از اندیشمندان و محققان از داخل و خارج از عراق در همایش الغدیر شرکت کردند و امیدواریم که ارتباط آنان با دانشگاه ذی قار در این رابطه ادامه پیدا کند.

ریاض شنته، رییس دانشگاه ذی قار، در این همایش گفت: عید غدیر دارای ادله واضح و بسیاری است و اگر مسلمانان به آن تمسک می‎کردند می‎توانستند جهان را تغییر دهند. همه مشکلات و بحران‎های موجود در عصر کنونی نتیجه انحراف از مسیر غدیر است.

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی الشمری، معاون دبیرکل موسسه شهید محراب، همایش بین المللی الغدیر را مهم توصیف کرد و بیان داشت: موضوع غدیر یکی از مهمترین موضوع‎ها پس از رسالت پیامبر اکرم (ص) است. امت اسلامی به علت بی اعتنایی به موضوع غدیر زیان بسیاری دیدند زیرا طبق آنچه که در احادیث ذکر شده ولایت امیرالمومنین علی (ع) نعمتی بر امت اسلامی است.

وی افزود: با وجود اینکه بیش از هزار سال از موضوع غدیر می‎گذرد اما بازهم می‎تواند موجب وحدت بین مسلمانان شود.

گفتنی است که موسسه شهید محراب همایش‎های مختلفی را با همکاری دانشگاه استان‎های بصره، ذی قار، میسان و دیوانیه برگزار می‎کند./994/ب902/د

ارسال نظرات