۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۴۵۱۵۷۴
علمای شیعه و سنی لبنان:

آمریکا به توافق با روسیه پایبند نیست

تجمع علمای مسلمان لبنان تأکید کرد که رهبران سوریه منتظر توافق روسیه و آمریکا نباشند چرا که آمریکا نشان داد به هیچ توافقی با روسیه پایبند نیست.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از المنار، تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی با اشاره به اینکه گروه های تکفیری در سراسر جهان منتشر شده اند، تصریح کرد: این گروه ها با حمایت استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی از همه سلاح های نظامی و سیاسی و امنیتی خود استفاده می کنند اما محور مقاومت یقینا پیروز است. استکبار جهانی توانایی شکست نظامی محور مقاومت را ندارد و این محور باید در مذاکرات هوشیار باشد تا شاهد ریشه کن شدن کامل تکفیری ها باشیم.

این تجمع از بازداشت امیر داعش در لبنان ابراز خرسندی کرد و افزود: دستاورد ارتش لبنان در بازداشت عماد یاسین سبب نجات کشور از فاجعه ای بزرگ شد.

علمای شیعه و سنی لبنان از گروه های فلسطینی خواستند در برابر گروه های تروریستی در اردوگاه های فلسطینی ایستادگی کرده و با مقامات امنیتی لبنان همکاری کنند تا این اردوگاه ها از توطئه تکفیری ها در امان باشند.

آنان همچنین از دستاوردهای ارتش سوریه در حلب ابراز خرسندی کرده و اظهار داشتند: رهبران سوریه منتظر توافق روسیه و آمریکا نباشند چرا که آمریکا نشان داد به هیچ توافقی با روسیه پایبند نیست. آمریکا درصدد طولانی کردن خونریزی گروه های مقاومت در راستای مصالح رژیم صهیونیستی است.

در بخش دیگری از این پیام به دستاوردهای میدانی برای آغاز جنگ موصل  در عراق اشاره شده و آمده است: مسؤولان عراقی فریب نیرنگ آمریکا را نخورند و تحت تاثیر ادعای یاری این کشور قرار نگیرند. دولت به بسیج مردمی و عشائر وارتش اعتماد کنند و توجهی به کمک های خارجی نداشته باشند.

تجمع علمای مسلمان لبنان جنایت عربستان علیه ملت یمن را محکوم کرد و افزود: جامعه جهانی باید به وظیفه خود عمل کرده و به حمایت نظامی و سیاسی از عربستان سعودی پایان دهد./980/ب902/د

ارسال نظرات