۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۵۱۶۰۵
انتقاد حجت الاسلام پناهیان از اظهارات رییس جمهور؛

اظهارات دوپهلو پای ملت را در مبارزه با استکبار سست نمی کند

حجت الاسلام پناهیان با انتقاد از سخنان اخیر رییس جمهور، تصریح کرد که اظهارات دو پهلو نمی تواند پای ملت ایران را در مبارزه با استکبار جهانی و ‌آمریکای جنایت کار سست کند.
حجت الاسلام احمد پناهیان

به گزارش حبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام احمد پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در مراسمی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در امام‌زاده حسن برگزار شد با اشاره به اینکه سی سال از جنگی که تمام قدرت های دنیا به کمک عراق آمدند گذشت و حتی نتوانستند به مرز ما وارد شوند، اظهار داشت: به گفته امام علی(ع) که فرمودند"آنچه نظام و حکومت شما را حفظ می‌کند خداوند است"  دقیقا مثل کشور ما در شرایط جنگ با عراق بود.

وی ادامه داد: در زمان دفاع مقدس ما دقیقا شرایط همین شرایط را داشتیم که خدا کشور ما را حفظ می‌کرد، زیرا در مرزهای غربی ما ابتدا جنگ توسط کمونیست‌ها و فدائیان خلق شروع شد، سپس به خاطر خیانت شخصی چون بنی صدر این جنگ به شکل سراسری برای ما شروع شد، در همین شرایط نیز برخی از اعضای ارتش کودتا کردند، به طور کلی شرایط کشور آشفته بود و در چنین شرایطی بود که امام دستور به تشکیل ارتش 20میلیونی دادند، فرمان امام مبنی بر اینکه هرکسی می‎‌تواند جنگ کند به میدان بیاید نظام را حفظ کرد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه در سالهای 59 تا 61 که جنوب کشور در دست عراق بود دستور به خاتمه جنگ آمد، خاطرنشان کرد: این پیشنهاد در حالی داده شد که کشور ما در مناطق جنوبی در دست دشمن بود، در اصل اصرار شد که با دشمن اصلی یعنی آمریکا وارد مذاکره شویم، نکته جالب این است که در همین راستا بعدها از سوی ماموران سیا آمریکا اعتراف شد که ما از سال61 در دفتر نخست وزیر وقت موسوی رفت و آمد داشتیم تا ارتباط بین ایران و آمریکا برقرار شود و موسوی برای ما کار می‌کرد.

استاد حوزه با اشاره به این که به غیر از موسوی افراد دیگری نیز بودند که اعلام کردند دیگر پرچم آمریکا آتش زده نشود و شعار مرگ بر آمریکا سر ندهید، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که امام راحل در دهه 60 با آن مواجه بود اختلاف هم در نظام و هم در حوزه انتظامی کشور بود، اگر امام تسلیم می‌شدند 5هزار کیلومتر مربع از کشور را الان از دست داده بودیم، با این وجود امروزه برخی از اساتید سیاسی سر کلاس دانشگاه این موضوع را ترویج می‌دهند که انتقام خون شهدا دیگر گذشته و شهدا برای کشورشان رفتند و ادعایی هم نداشتند پس این موضوع مرتبا مطرح نشود.

وی افزود: زندگی رزمندگان ما خیلی در رزوهای آخرشان لطیف بود و شوق رفتن به سوی خدا را داشتند، امام علی(ع) می‌فرمایند قلبت خانه‌ کسی جز خدا نشود، بچه‌های ما در جبهه قلبشان حرم خدا بود، با این وجود در سال 67 برخی از داخل جبهه خودی به ما ضربه زدند تا جایی که حتی عراقی‌ها می‌دانستند که قرار است قطعنامه 598 صادر شود به همین منظور تلاش می کردند اسیر از ما بگیرند تا در قطعنامه دست شان باز باشد ، با لو دادن برخی از عملیات‌ها گردان‌هایی چون مالک و حبیب در این اتفاق اسیر شدند، این در حالی بود که 12هزار نفر اسیر ما با تله برخی خودی‌ها به 27هزار نفر تبدیل شد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه بسیاری از مسئولین به امام راحل  نامه دادند و خواستار شدند که قطعنامه را قبول کنند، تاکید کرد: در اصل برخی از نزدیکان امام دیگر لبیکی نگفتند، رهبری در یکی از نماز جمعه‌ها اعلام کرد که برخی بر این تصورند که ما به خاطر حمله آمریکا که گفته شده بود انجام می‌دهد به این قطعنامه رضایت داده‌ایم که این یک دروغ بزرگ است، امام راحل فرمودند امیدوارم که بعدها مشخص شود که چه مصلحتی بود که این قطعنامه امضا شد.

استاد حوزه با اشاره به این که دفاع مقدس ما پلی بود به آسمان که رزمندگان ما بروند و در آن زندگی کنند، یادآور شد: امام باقر می‌فرمایند شهادت و جهاد باید به سه دلیل باشد: ابتدا اگر جهاد و شهادت نباشد دین گسترش پیدا نمی‌کند، سپس اگر جهاد و شهادت نباشد دشمنی بر دین دفع نمی‌شود، آنوقت امسال رییس جمهور اعلام می‌کنند پیام مهرماه ما مبارزه با خشونت است، منظور از خشنوت چیست؟ مگر ما چیزی به اسم خشونت در کشور داریم.

وی افزود: چرا رییس جمهور وقتی به سازمان ملل می‌رود پیامی را می‌دهد که پیام کشور ما نیست، پیام کشور ما آن چیزی است که از سوی رهبری به تمام دنیا اعلام شده است، اصل محوری ما در سیاست خارجی از سوی امام راحل تعامل ضد نظام سلطه بیان شده است، حالا چرا رییس جمهور ما در سازمان ملل می‌گوید تمام مسائل دنیا را می‌توان با صلح و گفت وگو حل کرد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که اگر منظور رییس جمهور صلح با آمریکا است ابراز داشت: مگر آمریکا از صلح چیزی می‌فهمد، کلینتون وزیر خارجه آمریکا می‌گفت در زمان خدمتم به 120 کشور رفتم و پیمان گرفتم اگر داعش ایجاد شد آن را به رسمیت بشناسید، در این راه برخی را با پول خریدیم و برخی را با تهدید و وعده به سمت خود کشاندیم.

استاد حوزه با اشاره به این که داعش بزرگترین جنایت‌های تاریخ بشر را انجام می دهد یادآور شد: آیا با اینها از در صلح حرف می‌توان زد، قانون اساسی ما اعلام می‌کند سخن اصلی کشور را رهبر بیان می‌کند و به همین منظور رهبری نیز فرمودند ما با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم و بر این اصل استواریم.

وی ابراز داشت: در این شرایط رییس جمهور اعلام می‌کند با اعتدال و میانه‌روی می‌توان مسائل را حل کرد، هنوز مسئله انرژی هسته‌ای ما حل نشده است و آقای عراقچی و تخت روانچی می‌گویند تمام تعهدات غرب بروی کاغذ است و هیچکدام را عملی نکردند، بدین ترتیب ما باید حرف مسئولین هسته‌ای را بپذیریم یا اعتماد و ایمان قلبی رییس جمهور را باور کنیم.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه ما هنوز حساب مان را با آمریکا صاف نکرده‌ایم بیان کرد: آمریکا 213هزار شهید به ما تحمیل کرده است، مگر انسان می‌تواند از خون عزیزان خود بگذرد، ادبیات قرآن نیز این است که با جریان استکبار بجنگید و آنگاه در این روزها شاهدیم برخی مصاحبه می‌کنند و می‌گویند ما فقط یک دشمن داریم آن هم اسرائیل است.

استاد حوزه با اشاره به این که چگونه برخی افراد با آمریکا کنار آمدند، یادآور شد: قرآن می‌گوید عمل صالح عملی است که دشمن تو را به غضب وادار می‌کند، چرا رییس جمهور ما آیه قرآن را تحریف می‌کند، در جلسه عدم تعهدها وقتی ایشان نسخه صلح را داد یک آیه از قرآن خواند که در رابطه با اولین باری است که خداوند به خاطر ظلم و ستم‌های وارد شده به پیامبر اکرم(ص) اجازه جنگ می‌دهد و اصلا این آیه برای جنگ است و مگر می‌شود این آیه قرآن را در جریان صلح استفاده کرد.

وی اضافه کرد: یک روز افراد آمدند و گفتند امام حسین(ع) برای مذاکره و توافق به کربلا رفت، رهبری فرمودند که این چه نگاهی است به ائمه می‌کنید و باز هم گذشت کردند.

 حجت الاسلام پناهیان با بیان این که یک سیاست‌مدار صهیونیستی می‌گوید برجام زمانی رخ می‌دهد که دانش آموزان شما بر سر کلاس‌ها درس حسین فهمیده نداشته باشند، اظهار کرد: از نظر آنها این نوع داستان‌ها شهادت طلبی را ترویج می‌دهد، به همین منظور دقیقا همان روز که آن اسرائیلی این حرف را زد  دیدیم که خبر آمده در کتاب درسی امسال درس حسین فهمیده حذف شده است، اما دشمن فکر کرده بچه‌های ما با یک درس شهادت طلب می‌شوند که این تصور غلط است، اما برخی افراد که می‌خواهند دل اسرائیل را خوشحال کنند معلوم نیست به دنبال چه چیزی هستند.

استاد حوزه با اشاره به داستان یک کاروان زیارتی کربلا در زمان اشغال عراق توسط آمریکا گفت: زمانی که آمریکا عراق را اشغال کرد یک کاروان که عازم کربلا بود با یک افسر آمریکایی روبرو شد که آن افسر گفته بود شما هنوز در ایران حسین فهمیده دارید، رییس کاروان که از رزمندگان سابق سپاه بود پاسخ دادند بله زیاد هم داریم، ژنرال آمریکای تاکید کرده بود خیالتون راحت باشد تا زمانی که شما حسین فهمیده دارید آمریکا به شما حمله نمی‌کند، باید تفکر کرد که داستان حسین فهمیده چه دارد که برای آمریکا و اسرائیل مسئله است و از آن وحشت دارند، اما نکته مهم‌تر این است که رابطه داستان حسین فهمیده با موضوع برجام چیست؟

وی در پایان گفت: آقای رییس جمهور اگر منظور شما از پیام مهر امسال خشونت با آمریکا است که راه مقابل با استکبار از نظر قرآن تنها مبارزه تا لحظه آخر است، اگر منظورتان از خشونت برای ملت خود ماست و اینکه دم از حق‌جویی و حق‌طلبی می‌زنیم و پای آن ایستاده‌ایم برای شما متاسفیم، اگر کسی تصور دارد که با این جملات می‌تواند پای ایران را در مبارزه با آمریکا سست کند قطعا بداند که این خواب پریشان هیچ وقت تعبیر نمی‌شود و تا مردم ما انتقام خون شهیدان خود را از آمریکا نگیرند صلح نمی‌کنند./816/پ202/ج

 

ارسال نظرات