۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۵۱۷۲۶
مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی:

زائران اربعین حسینی تحت پوشش خدمات درمانی خواهند بود

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی مدت زمان اقامت در عراق برای زائران اربعین را 20 روز اعلام کرد و گفت: زائران اربعین حسینی تحت پوشش خدمات درمانی خواهند بود.
راهپیمایی اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امیر روحی ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی امروز در جلسه ستاد اربعین استان که با حضور مسؤولان نهادهای مختلف همراه بود، اظهار داشت: نام‌نویسی از زائران اربعین حسینی از 16 شهریور ماه آغاز شده است که همه روزه علاقه‌مندان جهت اعزام به این مراسم معنوی به صورت اینترنتی ثبت‌نام می کنند.

وی با بیان این‌که تاکنون هفت هزار و 657 نفر از این استان از طریق سامانه سماح برای سفر به کربلا در اربعین حسینی ثبت نام کرده اند، خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه سال های گذشته؛ پیش بینی می‌شود آمار ثبت نام کنندگان در روزهای پایانی افزایش خواهد یافت.

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در سالجاری امکان تشرف به اربعین تنها با دریافت روادید از سامانه سماح امکان پذیر است، ادامه داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی samah.haj.ir و یا با مراجعه به دفاتر کارگزاری نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام کنند. 

روحی با اشاره به این‌که هیچ وجه نقدی از زائران دریافت نخواهد شد، گفت: پوشش بیمه ای برای تمامی ثبت نام کنندگان در سامانه سماح اجباری است و تمامی زائرینی که در سامانه سماح ثبت نام می کنند تحت پوشش خدمات درمانی هلال احمر در داخل و خارج از کشور خواهند بود.

وی مدت زمان اقامت در عراق برای زائران اربعین را 20 روز اعلام کرد و از کسانی که مایل به شرکت در پیاده روی اربعین حسینی هستند خواست که ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و گفت: استقبال در روزهای پایانی برای نام‌نویسی افزایش خواهد یافت و ممکن است ثبت‌نام اینترنتی باکندی انجام شود.

همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان اینکه با تمام توان برای خدمتگزاری به زوار سیدالشهدا آمده هستیم، اظهار داشت: امسال مرز مهران محل ارائه خدمات ستاد اربعین استان آذربایجان‌شرقی خواهد بود، باید هماهنگی های لازم برای استقرار ستاد برای خدمت رسانی به زوار سیدالشهدا(ع) انجام گیرد.

وی با بیان این‌که در مرز مهران استان های دیگر از اردبیل، تهران، البرز، قم، مرکزی، لرستان، گیلان، مازندران، همدان، گلستان، قزوین و زنجان مستقر هستند، بر تشکیل و تجهیز موکب استان در مرز مهران تأکید کرد و گفت: همچون سال گذشته باید با تمام توان نسبت به خدمتگزاری به زوار تلاش کنیم./202/935/ب1

ارسال نظرات