۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۵۱۷۷۶
کارشناس مسائل مذهبی:

درک پیام غدیر کلید سعادت بشر در همه زمان‌ها است

حجت الاسلام صادقی بنیان واقعه عاشورا را در فراموشی و عدم درک پیام غدیر از سوی مردم دانست و گفت: پیام غدیر، پیام پذیرش ولایت الله و دوری از پذیرش ولایت شیطان است ‏و درک این پیام کلید سعادت دنیوی و اخروی بشر در همه اعصار تاریخ است.
پیام غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام نصرالله صادقی امشب در مسجد امام صادق(ع) اصفهان با اشاره به پیشواز رفتن مردم به محرم و آماده شدن دسته جات عزاداری برای ماههای محرم و صفر، با تقدیر از تلاش مسؤولان و اعضای هیأتها، گفت: محرم و صفر جایگاه بسیار بالایی در دین اسلام دارند و همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».

وی ادامه داد: اما باید توجه داشته باشیم که شالوده و بنیان ظلمی که در عاشورا به امام حسین(ع) و خانواده ایشان شد و شهادت مظلومانه یاران ایشان در فراموشی غدیر نهفته است، اگر پیام غدیر به خوبی تبیین می شد و عموم مسلمانان دستور پیامبر اسلام(ص) در یاری امیرمؤمنان(ع) را فراموش نمی کردند، واقعه عاشورا هم رقم نمی خورد.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: اعظم ادیان الهی دین اسلام است و هر کس غیر از دین اسلام را قبول کند از او پذیرفته نیست، پیامبر اسلام(ص) هم خاتم، اشرف و اعظم پیامبران است، اعظم کتب آسمانی هم قرآن است و اعظم اوصیای الهی هم امیرمؤمنان علی ابن ابیطالب(ع) است.

حجت الاسلام صادقی بیان داشت: غدیر جایی است که امیرمؤمنان(ع) بهترین اوصیای الهی به بهترین نحو به مردم معرفی شد و آیه قرآن نازل شد و جانشینی امام علی(ع) و خلافت ایشان از سوی پیامبر(ص) تأیید نهایی شد و البته این دستور خدا بود و پیامبر(ص) هم مطابق با آیه قرآن از طرف خداوند مأمور ابلاغ بودند و از سوی خودشان صحبت نمی کردند و تمام دستورات و توصیه های ایشان از سوی خداوند بر ایشان نازل می شده است.

وی اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) بعد از اعلام جانشینی و خلافت امیرمؤمنان(ع) فرمودند "خداوندا دوست بدارد کسی که علی(ع) را دوست بدارد و دشمن بدارد کسی که او را دشمن بدارد، خداوندا یاری کنندگان علی(ع) را یاری کن و پست و زبون بدار کسی را که حق ولایت او را پست بشمارد"، این جملات در ظاهر برای ما ساده است، اما حاوی پیامهای بسیار مهمی برای تمام مردم در تمام اعصار تاریخ است.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: اگر بر روی همین جملات کلیدی خطبه غدیر خوب فکر کنیم خواهیم فهمید که این پیام تنها خطاب به مردم مسلمان حاضر در حجه الوداع نیست و برای همه مردم جهان در همه مکانها و زمانها آورده شده است، باید این جملات را برای مرم بخوانیم و توضیح دهیم و رمز سعادت بشریت را به آنها برسانیم.

حجت الاسلام صادقی گفت: پیام غدیر، پیام پذیرش ولایت الله و دوری از پذیرش ولایت شیطان است و درک این پیام سعادت دنیوی و اخروی بشر را به دنبال خواهد داشت و کلید دوری انسانها از تمام بدیهاست، در هر دوره ای باید این پیام برای مردم توضیح داده شود تا بتوانند با تکیه بر کلام قرآن و اهل بیت(ع) راه و سبک صحیح زندگی را پیدا کنند./202/869/ب1

ارسال نظرات