۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۴۵۱۸۰۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت فعالیت مضاعف طلاب و روحانیان برای ترویج شادی بدون گناه در جامعه

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به برگزاری سینمایش «حریم تا حرم» به همت طلاب و حوزه علمیه خراسان شمالی، افزود: باید طلاب و روحانیان برای ترویج فرهنگ شادی بدون گناه و حرام در جامعه فعالیت بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، یکشنبه‌شب در مراسم معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بر حفظ دستاوردها و ارزشها و آرمانهای این دوران تأکید کرد و افزود: باید ارزشهای دفاع مقدس به نسلهای جدید کشور منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه دفاع و ایستادگی در برابر دشمن آموزه و تأکید قرآنی است، اضافه کرد: بر اساس حکم عقل و شرع باید انسان در برابر دشمن متجاوز ایستادگی و دفاع کند که این نشانه غیرت دینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اسلام با شادی مخالف نیست بلکه با شادی توأم با گناه مخالفت می‌کند، اظهار کرد: اسلام حتی به‌ صورت مکرر بر شادی بدون گناه تأکید کرده و می‌گوید صورت مؤمن باید شاد باشد.

به گفته استاد خارج فقه حوزه علمیه استان خراسان شمالی خداوند به انسان هم قدرت خندیدن و هم قابلیت گریستن عطا کرده و اسلام هم هیچ‌گاه نمی‌خواهد استعدادها و توانمندیهای انسان از بین برود یا نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه خنده و گریه دو نعمت الهی بوده و هر دو لازم هستند، ادامه داد: در مکتب اسلام خنده و تفریح سالم که پشتوانه فعالیت، کار و درس خواندن باشد لازم و ضروری است؛ از این‌ رو قرآن و ائمه اطهار (ع) شادی را برای افزایش انرژی تجویز کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به سینمایش حریم تا حرم که به همت طلاب و روحانیان استان همزمان با دهه امامت و ولایت در بجنورد برگزار شد، گفت: اجرای این برنامه‌ها از سوی حوزه علمیه و به همت طلاب خوش‌ذوق مایه افتخار و مباهات است.

وی با تجلیل از عوامل سینمایش حریم تا حرم، یادآور شد: به همت ستاد گرامیداشت غدیر در روز عید غدیر از میدان شهید بهشتی تا پارک شهر بجنورد پیاده‌روی همراه با مدیحه‌سرایی و لبیک‌گویی و اطعام دهی برگزار شد که لازم است این سنتهای نیک اسلامی هر سال نسبت به سال گذشته بیشتر و پررنگ‌تر شوند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: اگر حضرت علی(ع) را به‌ درستی بشناسیم بدون شک حضرت محمد(ص) را هم خواهیم شناخت؛ بنابراین باید علی‌باوری و علی‌یاوری را در خود تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: غدیر مصداق بارز سپردن کار به شایستگان، امانت‌داری، ضابطه‌مندی، بیان آشکار حقایق و معرفی بزرگان و قهرمانان به مردم بوده و بهره‌گیری درست از آن می‌تواند نقش زیادی در بهبود و اصلاح فرهنگ دینی ما داشته باشد.

گفتنی است، در پایان این مراسم با قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام علی اسماعیلی، مدیر سابق مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده به‌عنوان مدیر جدید این حوزه علمیه معرفی شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات