۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۴۵۱۸۱۷
حجت الاسلام والمسلمین باطنی مطرح کرد؛

لزوم انتقال فداکاریهای رزمندگان دفاع مقدس به نسلهای بعدی

حجت الاسلام والمسلمین باطنی انقلابی بودن را از ویژگیهای رهبر، مردم و حوزه های علمیه دانست و گفت: شهدای روحانی بالاترین تعداد ‏را نسبت به سایر اقشار مردم در دوران دفاع مقدس دارند، امروز وظیفه داریم تا فداکاریهای رزمندگان را به نسلهای بعدی منتقل کنیم. ‏
حجت الاسلام والمسلمین باطنی

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، جانشین مدیر حوزه علمیه استان اصفهان در گفت ‌و گو ‏با خبرنگار ‏خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره نقش روحانیت در دفاع از کشور در دوران دفاع مقدس، گفت: کشور، ملت و رهبر ما در جمهوری اسلامی انقلابی هستند، حوزه های علمیه ما هم تا امروز انقلابی بوده اند و آمار بالای شهدای روحانی ما در قبل و بعد از انقلاب و به ویژه در جنگ تحمیلی و هم اکنون نشان دهنده انقلابی بودن حوزه های علمیه است.

وی ادامه داد:‏ شهدای روحانی در طول هشت سال دفاع مقدس افزون بر روشنگری و تبلیغ اسلام در منبرها و جلب جوانان انقلابی و تربیت نیروهای مفید برای کشور و اسلام، نقش مهمی هم در اعزام جوانان و عموم مردم به جبهه های نبرد حق علیه باطل داشتند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: همچنین شهدای روحانی بیشترین تعداد در میان شهدای سایر اقشار را در جنگ تحمیلی به خود اختصاص داده اند و ثابت کردند که همواره روحانیت در صف مقدم اقدام و عمل به دستورات دین اسلام قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: ‏اگر روحانیان و طلاب ما آیه های جهاد را برای مردم تلاوت می کردند، خودشان هم بیشترین حضور را در میان سایر اقشار در جبهه ها داشتند و افزون بر تبیین دستورات اسلام در جبهه ها در صحنه های رزمی و دفاعی نیز نقش بسیار مؤثری را در دفاع مقدس ایفا کردند.

وی بیان داشت: حوزه علمیه اصفهان هر ساله یاد و خاطره شهدای روحانی استان را گرامی می دارد و کنگره شهدای روحانی را برگزار می کنیم، همچنین قوای سه گانه، مردم و همه مسؤولان در جمهوری اسلامی وظیفه دارند تا همواره یاد و سیره شهدا را زنده نگهدارند و رشادتها و فداکاریهای رزمندگان این مرز و بوم را به نسلهای بعدی منتقل کنند./302/869/ب1

ارسال نظرات