۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۵۱۹۰۴
شیخ نعیم قاسم:

ایران به الگویی عالی در منطقه مبدل شده است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه ایران هیچگاه در مواضع تهاجمی قرار نگرفته است، تصریح کرد که این کشور به الگویی عالی در منطقه مبدل شده است.
شیخ نعیم قاسم معان دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از المنار، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار مسؤولان حسینیه های این کشور که در منطقه حناویه برگزار شد بر لزوم تلاش جهت فعال شدن موسسات و ارگان های دولتی تأکید کرد و گفت: خروج پارلمان و شورای نخست وزیری و سایر نهادهای دولتی سبب جلوگیری از بروز فاجعه ای بزرگ تر می شود. ما خواهان و طرفدار گفت وگو هستیم زیرا به وحدت کشور کمک کرده و دستاوردهایی را به همراه خواهد داشت.

وی نسبت به خطر تکفیری ها هشدار داد و افزود: تکفیری ها درصدد تخریب لبنان بدون درنظر گرفتن طایفه و مذهب و منطقه هستند و کشف شبکه های تکفیری مختلف نشان می دهد که آنان برنامه های برای همه مناطق کشور دارند. این گروه ها تنها به فکر تخریب و آشوب در لبنان هستند و نباید فکر کرد که گروه خاصی را هدف قرار می دهند.

حزب الله خطر تروریسم را از لبنان دور کرده است

این روحانی لبنانی از بازداشت امیر داعش در این کشور استقبال کرد و اظهار داشت: ارتش، دستگاه اطلاعات و نیروهای امنیتی توانستند صید گرانبهایی داشته باشند که بسیاری از عملیات تروریستی را خنثی می کند. البته نباید گمان کنیم که خطر به پایان رسیده است بلکه تکفیری ها به شیوه های مختلف درصدد تخریب در لبنان هستند.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: جنگ حزب الله علیه تکفیری ها به ویژه در مرزهای شرقی در منطقه بقاع به آزادی این مناطق از لوث تکفیری ها انجامید و سایر مناطق را نیز از خطر تروریسم دور کرد.

مربع شرارت درصدد فروپاشی منطقه است

عضو ارشد حزب الله از معادله ارتش، ملت و مقاومت به عنوان حامی لبنان از تکفیری ها یاد کرد و گفت: چشم دوختگان به تکفیری ها در لبنان به رسوایی خواهند رسید. همکاری تکفیری ها با صهیونیست ها در جولان و القنیطره برای همگان به اثبات رسیده است و این گروه ها درصدد تأسیس کمربند امنیتی برای رژیم هستند.

وی خاطرنشان ساخت: ما باید نسبت به مربع شرارت علیه منطقه یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و تکفیری ها به شدت برحذر باشیم چرا که آنها درصدد فروپاشی منطقه و تحقق اهداف خود هستند.

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنان خود از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت اسلامی تقدیر و تشکر کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران با فداکاری و حمایت های انجام گرفته به الگویی عالی در منطقه مبدل شده و توانست به اهداف خود دست یابد. این کشور همواره در وضعیت دفاعی قرار گرفته و 8 سال جنگ نیز از سوی صدام علیه آن تحمیل شد.

عدم همکاری با ایران سبب خسران می شود

این روحانی لبنانی تأکید کرد: سوریه در کنار ایران توانست ایستادگی کند و پروژه مدیترانه جدید را ناکام سازد، ایران به حمایت از ملت یمن پرداخت و در کنار ملت های بحرین و سایر ملت های آزادی و استقلال طلب ایستاد بدون اینکه برای خودش چیزی بخواهد.

وی در پایان بیان داشت: ایران تنها کشور منطقه به شمار می آید که هر روز در حال پیشرفت است و از سایر کشورهای می خواهیم با این کشور همکاری کنند زیرا همکاری با ایران به سود همه محسوب شده و عدم همکاری سبب خسران می شود./980/ب901/د

ارسال نظرات