۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۵۱۹۱۲
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

اخلاص و ایثار رزمندگان برگرفته از گفتمان انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه آن چیز که دفاع مقدس را مدیریت و پیگیری می‌کند اخلاص رزمندگان و روحیه فداکاری است، گفت: این دقیقاً نشات گرفته از آن گفتمانی است که امام خمینی(ره) به جوان‌های این کشور تزریق کرد.
حجت الاسلام غلامی

حجت الاسلام نجفعلی غلامی، عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با عرض تبریک ایام دفاع مقدس پیرامون نقش انقلاب اسلامی در دفاع از سرزمین‌های اسلامی گفت: دفاع مقدس یکی از طلایی‌ترین نقاط تاریخ در انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در حقیقت کشوری که در ابتدای انقلاب بوده و هنوز پایه های نظامی اجتماعی سیاسی و حاکمیت آن شکل نگرفته است مورد هجوم و در حقیقت تجاوز کشوری مانند عراق قرار می‌گیرد.

 وی ادامه داد: در این پروسه تجاوزی که از طرف صدام و رژیم بعث به ایران واقع شد شاهد حضور یک روحیه حماسی روحیه ایثار و فداکاری در صحنه دفاع مقدس هستیم، روحیه فداکاری، شجاعت و ایثار در جوانان این کشور موج می‌زد که این دقیقاً نشات گرفته از روحیه انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی هست.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه مبانی گفتمان انقلاب اسلامی در ایران براساس استقلال، آزادی عدم وابستگی به غرب و شرق شکل گرفته است، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس شاهد هستیم این گفتمان وارد عرصه می‌شود که به تمام معنا از دفاع مقدس و عرصه دفاع مقدس در حقیقت دفاع می‌کند و پایه گفتمان انقلاب اسلامی هست که دفاع مقدس را شکل می‌دهد.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) هست ما نمی‌توانیم از دفاع مقدس نام ببریم از انقلاب اسلامی نام ببریم اما از امام خمینی(ره) حرفی گفته نشود.

وی تصریح کرد: اندیشه های تابناک امام(ره) و آن روحیه فداکاری حضرت امام خمینی(ره) در گفتمان انقلاب اسلامی تبلور پیدا کرده است و این روحیه و این اندیشه گفتمان انقلاب اسلامی که با امام(ره) در رزمندگان اسلام در روحیه دفاع مقدس شاهدش هستیم.

 حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه آن چیز که دفاع مقدس را مدیریت و پیگیری می‌کند اخلاص رزمندگان و روحیه فداکاری است، گفت: این دقیقاً نشات گرفته از آن گفتمانی است که امام خمینی(ره) به جوان‌های این کشور تزریق کرد.

وی با اشاره به اینکه آن چیزی که امروزه خیلی برای ما مهم است و ما باید به آن دقت داشته باشیم دستاوردهای دفاع مقدس است، اظهار داشت: شما ببینید نسل جدید ما و نسل چهارم انقلاب دفاع مقدس را ندیده است آن دوران را لمس نکرده است و شاهد فداکاری‌ها، ایثار و روحیه شهادت رزمندگان آن دوران نبوده است؛ بنابراین امروزه وظیفه همه مدافعان گفتمان انقلاب اسلامی انتقال آن روحیه ایثار، فداکاری، همدلی، برای خدا بودن و اخلاص داشتن را ما بتوانیم به نسل جدید است.

حجت الاسلام غلامی در پایان گفت: آن چیزی که می‌تواند انقلاب اسلامی را بیمه کند و از حوادث حفظ کند این است که ما بتوانیم یک رابطه ای بین نسل اول انقلاب و نسل دوم و سوم و نسل اخیر انقلاب ایجاد کنیم و بهترین رابط که می‌تواند این وسط ایفای نقش کند مبانی دفاع مقدس است که ما بتوانیم آن مبانی را به نسل جدید نسلی که روحیه پذیرش دارد علاقه‌مند هست که آن فضا را درک کند منتقل کنیم، که این امر نیاز به حمایت دارد./875/ت302/ی

ارسال نظرات