۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۴۵۱۹۲۰

تجلیل از نیکوکاران وخادمان موکب‎های حسینی

طی مراسم افتتاحیه جشنواره سالانه غدیر از خیرین وچهره های برجسته مردمی وفعال در موکب‎های حسینی تجلیل شد.
تجلیل از نیکوکاران وخادمان موکب‎های حسینی در افتتاحیه جشنواره غدیر

به گزارش خبرگزاری رسا، طی مراسم افتتاحیه جشنواره سالانه غدیر از خیرین ونیکوکاران فعال در موکبهای حسینی در نجف وکربلا تجلیل به عمل آمد.

اين تجليل كه از سوى هيأت خادمان آستان قدس علوى به عمل آمد شامل جمعی از حاميان و خادمان برجسته موكب‌هاى عزادارى از قبيل توليتهاى عتبات عاليات وهيأت امناى موكب‎هاى نجف وكربلا شد.

برپایی نمایشگاه عتیقه جات وهنرهای تجسمی در حرم مطهر علوی

حجت الاسلام سید نزار حبل المتین تولیت آستان قدس علوی نمایشگاهی را  با موضوع هنرهای تجسمی وعتیقه جات حرم مطهر در مسجد عمران ابن شاهین واقع در صحن مطهر افتتاح کرد.

وی در رابطه با این نمایشگاه اظهار داشت: هنرهای تجسمی عرضه شده در این نمایشگاه از نمونه کارهای واحد منبت کاری ونجاری وسایر کارگاه های هنری وابسته به آستان قدس علوی می باشد وسعی خواهد شد که آستان حمایت بیشتری از این گونه هنر داشته باشد.

تولیت آستان در ادامه در رابطه با موزه ی آستان اظهار داشت: موزه ی در نظر گرفته شده در پروژه صحن حضرت فاطمه (س) شامل کلیه عتیقه جات وآثار هنری نگهداری شده در حرم مطهر خواهد بود وبه زودی با اتمام این پروژه کلیه آثار تاریخی وعتیقه جات مانند فرش وشمشیرهای مختلف وگلدان وشمعدان فلزی وسنگی که در انبار ویژه حرم مطهر نگهداری می شوند به این موزه انتقال داده خواهند شد.

گفتنی است در این نمایشگاه 18 تابلوی هنری مختلف از قبیل منبت کاری و نقاشی روی شیشه وتذهیب وخوشنویسی به نمایش گذاشته شده اند و از جمله آثار تاریخی قابل توجه در این نمایشگاه چند در چوبی قدیمی است که قدمت یکی از آنها به سال 1203هجری باز می گردد وگفته می شود از دربهای آرامگاه ها و حجره‎های صحن مطهر هستند. 

برگزاری جشن سالانه عيد غدير خم در شبستان‎هاى صحن حضرت فاطمه

جشن سالانه عيد غدير خم كه همه ساله توسط آستان قدس علوى برگزار می شود امسال در شبستانهای صحن حضرت فاطمه (س) برگزار شد.

مراسم افتتاحیه جشن سالانه عید غدیر روز گذشته و با حضور ده ها تن از اساتید حوزه و دانشگاه و زائران و مجاوران بارگاه مطهر در شبستان‎های صحن حضرت فاطمه (س) برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت کلام الله مجید ونثار ثواب سوره فاتحه به ارواح شهدای عراق حجت الاسلام حبل المتین تولیت آستان علوی طی سخنانی ضمن اشاره به جوانب انسانى شخصيت حضرت على عليه السلام، رهنمودهاى اين امام را مبانی حقیقی حقوق بشر وحاکمیت اسلامی پس از رحلت رسول اکرم (ص) دانست.

در ادامه این مراسم هيأت خادمان آستان علوی شماری از افراد نیکوکار را که از این هيأت حمایت کرده اند مورد تجلیل قرار دادند ودر بخش پایانی مراسم گروه تواشیح آستان ویژه برنامه ای را به مناسبت عید غدیر به اجرا گذاشت.

حضور اعضای ستاد تبلیغات و دفاع از مقدسات در مراسم جشن آزادی شهر الشرقاط

شماری از اعضای ستاد تبلیغات ودفاع از مقدسات عراق وابسته به آستان علوی پس از آزاد سازی شهرستان الشرقاط در مراسم افراشتن پرچم عراق در شهربانی این شهر حضور یافتند.

در پی آزاد سازی شهرستان الشرقاط از چنگ گروهک داعش شماری از مسؤولان وخادمان افتخاری ستاد تبلیغات ودفاع از مقدسات عراق در مراسم افراشتن پرچم عراق بر افراز ساختمان شهربانی این شهر ودر کنار صدها تن از دلاوران نیروهای ارتش وبسیج مردمی حضور یافتند./994/ب101/د

ارسال نظرات