۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۴۵۲۰۱۰
رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد:

دولت دست دغل بازان را از اقتصاد کشور کوتاه کند

رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد با تاکید بر اقدام دولت در کوتاه کردن دست دغل بازان از اقتصاد کشور، گفت: ساختار اقتصاد مقاومتی با حضور ایثارگران محقق می شود.
اقتصاد مقاومتی

حجت‌الاسلام جلیل درویشی رییس تبلیغات اسلامی حاجی آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به علل عدم تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر گفت: یکی از دغدغه‌ های رهبری اجرای کامل اقتصاد مقاومتی است و سالهاست که معظم‌ له در این باره در مناسبتهای مختلف مطالب و دستوراتی را بیان و ابلاغ می‌ کنند اما متاسفانه هنوز خواسته‌ های ایشان به‌طور قطعی عملی نشده است.

وی با تاکید بر عدم حضور افرادی که هیچگونه دغدغه ملی و دینی در اقتصاد کشور ندارند، افزود: حضور اینگونه افراد نه تنها سبب رونق اقتصاد مقاومتی نخواهد شد بلکه موجب ضربه به نظام می‌ شود و باید از بکارگیری اینگونه افراد جلوگیری شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد با بیان اینکه تحریمهای اقتصادی ضربات سنگینی را بر پیکره نظام وارد کرده است، تصریح کرد: حضور افراد بی‌ مسؤولیت در اجرای اقتصاد مقاومتی، ضربه‌ای مهلک به اقتصاد کشور خواهد بود و متاسفانه دخیل بودن افراد بی‌ کفایت در بخشهای مختلف جامعه روز به‌ روز در حال افزایش است و جامعه را در بر گرفته است.

حجت‌ الاسلام درویشی حضور و ورود ایثارگران دوران دفاع مقدس در همه عرصه‌ های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بسیار موثر و راهگشای کشور خواند و عنوان کرد: ایثارگران تجربه بسیار موفق و درخشانی در حوزه گفتمان‌ سازی دارند و در هشت سال دفاع مقدس در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش تاکنون در عرصه‌ های مختلف به‌ ویژه بعد از دوران جنگ در میادین اقتصادی خوش درخشیدند و ثابت کردند که بدون هیچگونه چشم داشتی می‌ توانند بهترین خدمات را به نظام ارائه و تاکنون تمام همتشان خدمت صادقانه و توسعه و پیشرفت کشور و رونق اقتصادی بوده است.

وی گفت: ورود افراد نالایق و رخنه اینگونه افراد در اقتصاد کشور که تمام سعی‌ شان چپاول کردن و دزدی از بیت‌ المال است هیچگاه موجب شکل‌ گیری اقتصاد مقاومتی نخواهد شد و حل این معضل در گرو اجرای صحیح و دقیق و با حضور انسانهای متعهد و باتجربه و خداشناس است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد در ادامه، وارد شدن افراد مغرض به اقتصاد و ضربه‌ زدن به بنگاه های تولیدی کشور را عنوان کرد و افزود: این مسأله حتی منجر به نابود کردن اقتصاد خودی و سرمایه در هر بخش می‌ شود و پای تولیدکنندگان خارجی را در کشور باز خواهد کرد.

حجت‌الاسلام درویشی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه قاطع با قاچاق کالا و لزوم اقدامات جدی‌تر در این زمینه، واردات بی‌رویه محصولات خارجی به کشور و قاچاق کالا اقتصاد داخلی را فلج‌ کننده و نوعی بلای خانمان‌ سوز برای کشور خواند و افزود: مدتهاست که کالاهای نامرغوب خارجی به کشور وارد و روز به روز شاهد ورود این کالاها در کشور هستیم اما بهترین کالاهای ایرانی روی دست تولیدکنندگان مانده است و دولت باید در این زمینه چاره‌ اندیشی کند.

وی همچنین به واگذاری شرکتهای پیمانکاری از سوی دولت و نهادهای فرهنگی به بعضی از پیمانکاران اشاره و تصریح کرد: دولت باید از وابستگی به شرکتهای پیمانکاری پرهیز کند و نباید شرکتهای پیمانکاری را به هر کسی واگذار کند زیرا دزدی و چپاول کردن و از بین بردن صنعت داخلی علنی شده است و می‌ بایست کارهای واگذار شده به‌جای اینگونه افراد سودجو، به جامعه ایثارگری سپرده شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد بر لزوم توجه جدی به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره شتاب اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: سپاه و ارتش با توجه به پتانسیلی که در اختیار دارند، می‌ توانند شایسته‌ ترین خدمات را به کشور و اقتصاد کشور انجام دهند و با این تشکیلات و روند موثر می‌ توان از هدر رفتن بیت‌المال جلوگیری کرد.

حجت‌الاسلام درویشی بیان داشت: ایثارگران بهترین نیروهای مخلصی هستند که وجودشان بوی ایثار و از خودگذشتگی می‌ دهد و چه لزومی دارد که زیرساختهای اصلی و اساسی کشور در دست افراد نالایق سپرده شود که انگیزه‌ای جز منافع شخصی ندارند.

این مسؤول در پایان خطاب به دولتمردان افزود: دولت باید برای محقق شدن خواسته‌ های به حق رهبر معظم انقلاب، دست دغل‌ بازان و دزدان اقتصادی را از اقتصاد کوتاه کند و امورات و کارهای محوله را به سربازان و خدمتگزاران مخلص نظام مقدس جمهوری اسلامی که انگیزه‌ ای جز خدمت صادقانه ندارند واگذار کند تا اقدام و عمل صورت بگیرد لذا در غیراین‌صورت دغدغه مقام معظم رهبری همچنان بدون نتیجه باقی خواهد ماند و امروز تنها راه نجات کشور حضور ایثارگران جان‌ برکف انقلاب در این عرصه مهم اقتصادی است./302/851/ب1

ارسال نظرات