۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۵۲۰۸۸
امام جمعه کوهبنان:

روحانیان در تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی اسلامی کوشا باشند

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه ایمان در تحکیم بنیان خانواده نقش مهمی را دارد، گفت: بنابراین با توجه به روند آمار طلاق در جامعه، می طلبد روحانیان و علما در مجالس سخنرانی های خود برای تحکیم پایه های خانواده و سبک زندگی اسلامی کوشاتر باشند.
خانواده سالم و رشد دهنده

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: اسلام به تشکیل خانواده بسیار تأکید کرده و باید اساس خانواده با آموزه های دینی استحکام یابد.

وی بیان کرد: دشمن به دنبال تضعیف آموزه های دینی در خانواده هاست و این تضعیف در خانواده های غربی به وضوح نمایان است و در معرض فروپاشی هستند؛ بنابراین دشمن درصدد است تا نظام خانواده در اسلام را به شکل غرب در آورد.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: بنابراین آموزه های دینی در زندگی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و حقوق زن، مرد و فرزندان را مشخص کرده تا تشکیلات نظام خانواده در اسلام از هم فرو نپاشد و این تشکیلات باید حفظ شود.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: تشکیلات نظام خانواده افزون براینکه در خانواده مهم است در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه نیز حائز اهمیت است و اقتصاد مقاومتی ریشه آن در خانواده هاست.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر خانواده مورد هجوم دشمن قرار نگیرد و تضعیف نشود امید دشمنان به ناامیدی تبدیل خواهد شد و باید در این راستا بنیان خانواده ها تقویت شود تا دشمن نتواند به اهداف شوم خود دست یابد.

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه در اسلام بر تشکیل خانواده تأکید زیادی شده است، افزود: تنها چیزی که می‌تواند انسان را حفظ کند، تشکیل خانواده است که موجب بقای خانواده، اسلام و مسلمانی می‌شود.

حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: تحکیم بنیان خانواده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، الگو بودن علما و روحانیان در این زمینه برای مردم مطرح است؛ بنابراین نقش ‏آفرینی علما و روحانیان در زمینه تحکیم بنیان خانواده حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: ایمان نیز در تحکیم بنیان خانواده نقش مهمی را دارد، بنابراین با توجه به روند آمار طلاق در جامعه، می طلبد روحانیان و علما در مجالس سخنرانی های خود برای تحکیم پایه های خانواده و سبک زندگی اسلامی کوشاتر باشند./302/9709/ب1

ارسال نظرات