۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۵۲۱۱۰

توصیه نماینده آیت الله سیستانی به مبلغان ماه محرم

نماینده آیت الله سیستانی در اروپا طی پیامی توصیه‎هایی به مبلغان و سخنرانان ماه محرم ارائه کرد.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا با توجه به نزدیک شدن به حلول ماه محرم پیامی به سخنرانان و مبلغان صادر کرد و خاطرنشان ساخت: سخنرانان باید در بیان موضوع‎های خود تنوع داشته باشند زیرا جامعه به موضوع‎های متنوع معنوی، تربیتی، تاریخی و غیره احتیاج دارد.

وی بر ضرورت همراهی و به روز بودن خطیبان با فرهنگ زمانه تاکید کرد و افزود: خطیبان باید شبهات اعتقادی را رصد و پاسخ دهند و همچنین با رفتار و منش مردم در هر دوره و جامعه‎ای به طور کامل آشنا باشند زیرا به روز بودن سخنرانان موجب جذب مردم به منبرهای حسینی می‎شود.

نماینده آیت الله سیستانی خواستار دقت در نقل آیات، روایات و داستان‎های تاریخی شد و اظهار داشت: بی توجهی و سهل انگاری در نقل مطالب و استناد به منابع ضعیف موجب بی اعتمادی مردم به منبرهای حسینی می‎شود.

وی با بیان اینکه سخنرانان باید از بیان خواب و داستان‎های خیالی دوری کنند، بیان داشت: سخنرانی شیوا، واضح، مرتب و استفاده از عبارت‎های مناسب موجب جذب مخاطب می‎شود. فرهنگ و زندگانی اهل بیت (ع) بر همین اساس بوده و خطیبان باید با فن زیبا بتوانند آن را به خوبی نقل کنند.

حجت الاسلام کشمیری خواستاری دوری سخنرانان از ورود به اختلافات شیعه شد و تصریح کرد: ارتباط با امام مهدی منتظر (عج) و بیان جایگاه مرجعیت، حوزه علمیه و علما که راز قدرت مذهب تشیع هستند از موضوعاتی است که می‎تواند در سخنرانی‎ها بر آن تمرکز بیشتری کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات