۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۵۲۱۳۰
با حضور 800 متسابق در مشهد؛

بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می شود

بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور امشب با حضور وزیر بهداشت در مشهد آغاز به کار می کند.
جشنواره قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: این جشنواره رویداد قرآنی منحصر به  فردی است هم از این جهت که شرکت کنندگان آن از دو یا سه نسل هستند و هم به این دلیل که رشته های مسابقات و رویدادهای فرهنگی جشنواره منحصر به هنرهای تنقیمی مرسوم نیست.

وی افزود: این جشنواره افزون بر رشته های قرائت، ترتیل و حفظ، رشته هایی چون کتابخوانی و پژوهش در قرآن، فعالیتهای هنری ادبی قرآنی، معارف قرآنی و سیره معصومین(ع) و فناوریهای مرتبط با قرآن را نیز شامل می شود.

فراهانی با اشاره به شرکت بیش از 32 هزار نفر در این جشنواره که نسبت به رقم 15 هزار نفر در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، اضافه کرد: از مجموع 15 هزار عضو هیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز هزار نفر در جشنواره بیست و یکم شرکت کرده اند و به طور کلی تعداد شرکت کنندگان در جشنواره بیش از نُرم شرکت کنندگان در سایر مسابقات قرآن است.

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برگزاری مراسم های افتتاحیه و اختتامیه مسابقات قرآن به صورت معمول، جذابیتی برای نسل جوان ندارد، در این جشنواره تلاش کرده ایم با تقسیم بندی تقدیر از برگزیدگان در سه برنامه وتجلیل از هنرمندان دینی قرآنی، خلأ استقبال نسل جوان را برطرف کنیم.

وی با اشاره به تقدیر از مجید مجیدی، کارگردان سینما و تلویزیون به جهت خلق آثار با مضامین اخلاقی و الهی در آیین افتتاحیه جشنواره، ادامه داد: در این مراسم همچنین از اساتید و کارکنان افتخارآفرین و پیشکسوت قرآنی در دانشگاه های علوم پزشکی نیز تقدیر خواهد شد.

فراهانی با بیان اینکه در این جشنواره هزار میهمان از سراسر کشور حضور دارند، افزود: از این تعداد، 800 نفر متسابق هستند که از میان آنها 135 نفر برگزیده معرفی می شوند.

وی یادآور شد: سخنران مراسم افتتاحیه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در محل تالار ابن سینا برگزار می شود، وزیر علوم و سخنران اختتامیه آن نیز پزشکیان، نایب رییس مجلس خواهد بود.

گفتنی است این جشنواره از ششم تا نهم مهرماه در مشهد مقدس برگزار می شود./202/930/ب1

ارسال نظرات