۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۵۲۲۲۵
حجت الاسلام مصباحی مقدم خبر داد؛

سازو کار جدیدی برای انتخابات تدوین خواهیم کرد

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از ورود این جامعه به انتخابات شورای شهر تهران و تشکیل ائتلافی از اصولگرایان برای انتخابات های سال آینده خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم
نشست خبری حجت الاسلام مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز پیش از ظهر امروز در نشست خبری جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که گزارش کمیته انتخابات و دیدارهای کمیته انتخابات با احزاب و تصمیمات گرفته شده به شورا مرکزی جامعه اعلام شد گفت: شورایی تشکیل خواهد شد از همه گروههای اصولگرا و شخصیتهای اثرگذار و برجسته اصولگرا از جمله بانوان برای این شورا دعوت خواهد شد که اخبار تکمیلی آن اعلام خواهد شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر این‌که علت ورود به انتخابات شورای شهر اهمیت شورای شهر است و ربطی به انتخابات ریاست جمهوری ندارد خاطرنشان کرد: انتخابات شوراها هم به دلیل تقاضای احزاب و شخصیتهای اصولگرا در دستور کار جامعه روحانیت قرار گرفت.

حجت الاسلام مصباحی مقدم با بیان این‌که تهران به عنوان پیشانی نظام جمهوری اسلامی دارای اهمیت است اظهار داشت: آنچه که ما دنبال می کنیم شورای شهر تهران است اما برای شهرستانها مستقیما ورود نمیکنیم و اگر جایی مشورت بخواهند کمک خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که سازوکار ائتلاف اصولگرایان در این انتخابات اجرا نخواهد شد و سازوکار جدیدی خواهیم تدوین کرد تصریح کرد: ما جبهه پایداری را مستقل از آقای احمدی نژاد می شناسیم، اخیرا گفتگوی رسمی با ایشان نداشتیم اما از دوستان پایداری در کنار سایر گروههای اصولگرا دعوت خواهیم کرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر ضرورت تقویت بنیه دفاعی کشوربیان داشت: سیاستی که امروز رهبر معظم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در دستور کارشان دارند بر اساس دستورات قرآن و مورد حمایت ما است.

وی با اشاره به این‌که در دوران دفاع مقدس جوانان ما با دست خالی بدون حمایت بیگانگان جنگیدند و دفاع جانانه ای داشتند و با ایثار جوانان ما یک وجب از خاک وطن در دست دشمن باقی نماند اظهار داشت: در همان دوران مظلومیت و کمبود امکانات مالی و سلاح جوانان ایثارگر توانستند قدرت نظامی ما را تقویت کنند و کار را به جایی برسانند که با سرافرازی جنگ را تمام کنیم.

حجت الاسلام مصباحی مقدم با بیان این‌که خدا در قرآن می فرماید تا جایی که می توانید در برابر دشمنان خودتان را تقویت کنید تا بازدارنده باشید تصریح کرد: با حمایت رهبر معظم انقلاب بنیه نظامی کشور روز به روز تقویت شده و توان مقابله با اندیشه تهاجم دشمنان به شدت افزایش یافته و باید این مسیر را ادامه بدهیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: بعضی حرف و حدیث ها مبنی بر عدم تقویت بنیه نظامی در عصر حاضر با دیدگاههای امام و رهبری و راهبردی که اسلام در برابر ما قرار می دهد سازگاری ندارد.

وی با اشاره به این‌که شرایط تولیدات تسلیحاتی ما طوری است که هزینه ها را بسیار اندک کرده است و هزینه کشورهای منطقه برای خرید سلاح بسیار سنگین و گزاف است اما هزینه ما به دلیل تولید داخلی در برابر آن بسیار ناچیز است که اظهارات مسؤولان آمریکا مبنی بر چند برابر بودن هزینه نظامی کشورهای منطقه موید این حرف است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر این‌که ما باید سرمایه گذاری بزرگی برای نیروی انسانی و رشد و پیشرفت فن آوری داشته باشیم گفت: طی یک دهه جمهوری اسلامی توانسته است به پیشرفتهای بزرگی دست پیدا کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر این‌که عنوان روحانیت مبارز تغییری نکرده است بیان کرد: از قبل از انقلاب که این عنوان انتخاب شده هنوز به قوت خودش باقی است،  مرحوم مهدوی کنی گفته بودند اگر قبل از انقلاب عنوان روحانیت مبارز داده شده بود برای مبارزه با شاه بود و همچنان این عنوان باقی می ماند چرا که ما با موانع استقرار جمهوری اسلامی مبارزه می کنیم.

وی با بیان این‌که روحانیت مبارز مجموعه ای است که دین و سیاست را توامان دنبال می کند و افرادی هم که جدیدا به جامعه روحانیت پیوسته اند بعد از احراز وصف مبارز در شخص آنان بوده است گفت: در جلسه دیروز جامعه روحانیت دبیرکل محترم به آن عضوی که در این رابطه مصاحبه ای متناقض کرده بودند تذکر جدی داد.

وی در پایان سخنان خود گفت: جامعه روحانیت مبارز بیانیه ای برای ارشاد وعاظ و مداحان به مناسبت ماه محرم صادر خواهد کرد که پرهیز از ترویج خرافات و تعظیم شعائر از نکات محوری آن خواهد بود. پ201/ج

ارسال نظرات