۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۵۲۲۳۵

دروغ‌های رسانه‌ای؛ ترفند آل‌سعود برای احیای نیروهای از نفس افتاده

رسانه‌های ‌همسو با ائتلاف عربستان در راستای گمراه کردن افکار عمومی با دروغ، شایعه‌پراکنی و وارونه جلوه دادن حقایق در تلاش‌اند به ارتش در ورطه سقوط سعودی در یمن روحیه دهند.
العربیه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، رسانه‌های ‌همسو با ائتلاف عربستان در راستای گمراه کردن افکار عمومی از طریق دروغ، شایعه‌پراکنی و وارونه جلوه دادن حقایق میدانی در تلاش هستند به ارتش در ورطه سقوط  سعودی روحیه بدهند، آن هم پس از گذشت یک سال و نیم از گرفتار آمدن در باتلاق یمن که با خسارت‌های جدی برای عربستان هم در مهمات و هم در نفرات چه در قلب عربستان و چه در خاک یمن به‌صورت شبانه‌روزی همراه بوده است.

 رسانه‌های سعودی، اماراتی و قطری به تازگی از خبر نفوذ نیروهای ویژه عربستان به منطقه «مدیریت الصفراء» در صعده خبر دادند که از اساس کذب محض است.

باید گفت الصفراء در شرق خود مرزهایی با منطقه ظهران دارد اما تمام مساحت جغرافیایی در جنوب، شرق و غرب شهر ظهران تحت سیطره ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است. حال سؤال این است که نیروهای عربستانی چگونه و از کجا به منطقه ای غیر دسترس همچون سلسله‌ کوه‌های صعده وارد شده و یا فرود آمده‌ا‌ند؟

در آغاز هجوم و تجاوز عربستان به یمن، شبکه‌های ماهواره‌ای عربی و خبرگزاری‌های‌ همسو با سعودی درباره درگیری در صعده بین نیروهای ویژه عربستان با یگان ویژه عبدالملک الحوثی، رهبر انقلابی یمن  در صعده خبررسانی کردند اما سؤال این است که محل درگیری‌ها و ورود نیروهای سعودی دقیقاً کجا بود؟

آیا آن‌ها در سلسله‌کوه‌های صعده فرود آمدند؟ واضح است که رسانه‌های عربی همپیمان با عربستان نتوانستند بین اخبار دروغ و کذب خود ربط دهند و روی افکار عمومی جهان عرب و غرب تأثیرگذار باشند.

تقریبا هر روز شاهدیم که فرماندهان عالی‌رتبه ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور از سوی نیروهای دشمن و مزدور مورد هدف قرار می‌گیرند اما نه در کارزار جنگ بلکه در میدان رسانه‌.

چنانچه محمد علی الحوثی، رییس کمیته انقلاب عالی در حدیده، ابوعلی الحاکم و سید‌ابراهیم الحوثی برادر سیدعبدالملک بدرین الحوثی بارها در این جنگ رسانه‌ا‌ی هدف دشمن قرار گرفته‌اند.

اما آنچه در واقعیت مشهود است وضعیت بغرنج ارتش سعودی است که هر روز به سقوط، فروپاشی و ورشکستگی نزدیک‌تر می‌شود./847/ب102/د

ارسال نظرات