۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۵۲۲۵۳
همزمان با سالگرد شهادت هاشمی نژاد؛

سامانه هوشمند زيارت نيابتی شهیدان در حرم رضوی رونمایی شد

رونمایی از طرح زیارت نیابتی شهداء همزمان با مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد در حرم امام رضا برگزار شد.
رونمایی از سامانه «زيارت نيابتی» رونمایی از سامانه «زيارت نيابتی»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت شهید جوانمرد و فاضل اندیشمند حجت الاسلام والمسلمین حاج سید عبدالکریم هاشمی نژاد، پیش از ظهر امروز در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد همراه با رونمایی از طرح زیارت نیابتی شهداء برگزار شد.

این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمين سید ابراهیم رئيسي، توليت آستان قدس رضوی، آيت الله سید احمد علم الهدي، امام جمعه مشهد، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، حجت الاسلام حسيني، معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي و چند تن از مسؤولان استانی برگزار شد.

کبیر قلندرزاده، جواد کاشفی و حجت الاسلام مهدی شجاع، قاریان قرآن کریم در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد به تلاوت آیاتی از کلام نورانی وحی پرداختند.

رونمایی از طرح زیارت نیابتی شهداء، مرثیه سرایی سید جعفر ماهرخسار و سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان از دیگر بخش های این مراسم بود.

سامانه هوشمند «زيارت نيابتی»

بر اساس این گزارش، همزمان با هفته دفاع مقدس سامانه هوشمند زيارت نيابتي حرم مطهر امام رضا(ع) در فضای «تلگرام» آغاز به كار كرد و به منظور گراميداشت شهیدان هشت سال دفاع مقدس، اولين زيارتها به نيابت از شهیدان دفاع مقدس انجام می شود.

معاونت تبليغات و ارتباطات آستان قدس رضوي در راستاي ترويج فرهنگ مبارك و اسلامي زيارت از راه دور، سامانه اي را در شبكه اجتماعي تلگرام طراحي كرده است تا عاشقان و دلدادگان به ساحت قدسي حضرت علي بن موسي الرضا(ع) بتوانند از اقصي نقاط كشور و جهان، حرم ملائك پاسبان رضوي را زيارت كنند.

این معاونت از ديرباز با راه اندازي زيارت نيابتي در سايت رضويTV امكان زيارت از راه دور را براي مخاطبان فراهم كرده است و اكنون به جهت تسهيل استفاده كاربران در شبكه هاي اجتماعي نيز اين سامانه را طراحی کرده است.

پس از ورود علاقمندان به آدرس telegram.me/HaramRazavi_Bot و انتخاب گزينه طالب زياره، براي آنها يك شناسه منظور مي شود و پس از آنكه از طرف آنها زيارت نيابتي صورت گرفت، پيامي به منظور اطلاع از انجام زيارت ارسال مي گردد.

 از جمله خصوصيات اين سامانه ارسال عكس لحظه اي روضه منوره است بدين صورت كه وقتي زيارت نيابتي انجام مي شود همزمان با پيغام اتمام زيارت نيابتي، عكسي از ضريح مطهر در آن لحظه به مخاطب ارسال مي شود./1308

ارسال نظرات