۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۵۲۲۶۶
آیت الله نوری همدانی تأکید کرد؛

ضرورت تشکیل اتاق فکر و رصد برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن/ ترویج قمه زنی برنامه دشمن است

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی تشکیل اتاق فکر را از کارهای لازم در مواجهه با دشمن دانست و گفت: تشکیل اتاق فکر و رصد دقیق برنامه ریزی های دشمن و مقابله با آن ها، از مهم‌ترین کارهایی است که باید شکل بگیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
 حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با فعالان مجازی حوزه های علمیه خواهران سراسرکشور با اشاره به اهمیت فعالیت طلاب در فضای مجازی تصریح کرد: کسانی که در این مسیر گام بر می دارند، باید با علم بالا و کسب معلومات لازم، به فعالیت پرداخته و به شبهات ایجاد شده توسط دشمن در این فضا پاسخ دهند.

وی افزود: پاسخ گویی به شبهات و دفاع از حریم دین، از اهمیت و جایگاه بالایی در نزد اهل بیت(ع) برخوردار بوده است به طوری که امام صادق(ع)، هشام بن حکم را که جوانی کم سن بود، در نزد خود جای دادند و احترام ویژه ای را به وی گذاشته و می فرمودند که هشام با فکر، فرهنگ ، زبان و بیان خود به ما خدمت می کند.

شناخت کامل دین لازمه پاسخ گویی به شبهات است

این مرجع تقلید یکی از مهم‌ترین وظایف طلاب علوم دینی را تفقه در دین دانست و تصریح کرد: دین اسلام ابعاد متعددی دارد و مدافعان حریم دین باید در تمامی زمینه های دینی؛ چه از حیث سیاسی، چه اجتماعی و چه فرهنگی و اقتصادی معلومات کاملی داشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با مقدس دانستن شغل طلبگی، به تشریح وظایف طلاب پرداخت و ادامه داد: همان طور که در آیه 122 سوره توبه آمده است، باید از هر قومی، گروهی در مسیر تفقه در دین گام بردارند و در جامعه ما نیز این وظیفه برعهده طلبه ها است و آن ها باید در این مسیر با عزم، اراده، همت، اخلاص و توکل به فعالیت بپردازند.

وی افزود: فضای به وجود آمده در سطح جهانی، میدان جنگ تمام عیار است و رزمندگان این عرصه باید شناخت دقیقی از ابزار و سلاح های لازم داشته باشند تا بتوانند به دفاع از حریم دین بپردازند.

انقلاب اسلامی باعث تحول در جهان شد

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه، پیروزی انقلاب اسلامی را فصل نوینی در تاریخ سیاسی جهان خواند و خاطر‌نشان کرد: این انقلاب، طلوع دین داری و تحولی در جهان بود که باعث شد جبهه مستضعفین در برابر مستکبرین شکل بگیرد و تقابل میان این دو جبهه کماکان ادامه دارد.

وی نظام اسلامی را در تعارض جدی با منافع استکبار دانست و اذعان داشت: تضاد میان انقلاب ما با منافع استکبار باعث شده است تا آن ها هیچ گاه نتوانند نسبت به کشور ما خوش بین باشند و این دشمنی همیشه وجود خواهد داشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: قبل از انقلاب، آرزوی ما این بود که دولت کریمه شکل بگیرد و در آن زندگی کنیم و امروز این امر مبارک اتفاق افتاده و نظام مقدس اسلامی، بر حول محور ولایت فقیه شکل گرفته است و همه باید از این فرصت استفاده کرده و به تبلیغ دین بپردازیم.

شناخت شبهات مهم و حیاتی است

این مرجع تقلید، شناخت شبهات در فضای مجازی را یکی از مهم‌ترین وظایف فعالان مجازی دانست و تأکید کرد: ما باید بدانیم که دشمن از چه راه هایی به ایجاد شبهه و مقابله با نظام اسلامی می پردازد و به همین دلیل باید رصد دقیقی نسبت به تحرکات دشمن در فضای مجازی داشته باشیم و با شناخت شبهات، پاسخ دقیقی به آن ها بدهیم.

وی با اشاره به حجم وسیع شبهات مطرح شده علیه نظام اسلامی خاطرنشان کرد: اگر شبهاتی که روزانه علیه نظام اسلامی و تشیع در فضای مجازی منتشرمی شود جمع آوری شود، حجمی بیش از یک کتاب قطور دارد و این مسأله، نشان دهنده اهمیت این موضوع و ضرورت فعالیت در این عرصه است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: دشمنان از زاویه های مختلفی بر روی نظام اسلامی تمرکز کرده اند و ما باید با اتحاد خود به دفاع از نظام بپردازیم و طوری رفتار نکنیم که دشمنان احساس تفرقه و دودستگی در کشور ما کنند.

مراقب باشید قمه زنی ترویج نشود

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نزدیک بودن ایام محرم تصریح کرد: شبکه العربیه با 8 کانال، شبکه الجزیره با چندین کانال و شبکه های مختلف ماهواره ای در حال مقابله با نظام اسلامی هستند و منتظر هستند تا هرجا انحرافی دیده شود آن را رسانه ای کنند.

وی افزود: باید مراقب ترویج قمه زنی بود چرا که دشمن بر روی آن تمرکز کرده تا هرجا قمه زنی اتفاق افتاد از آن فیلم برداری کرده و علیه شیعه استفاده کنند و ما باید مراقب این گونه تحرکات دشمن باشیم.

این مرجع تقلید، تشکیل اتاق فکر را از کارهای لازم در مواجهه با دشمن دانست و ابراز داشت: تشکیل اتاق فکر و رصد دقیق برنامه ریزی های دشمن و مقابله با آن ها، از مهم‌ترین کارهایی است که باید شکل بگیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی، ایام محرم را یکی از مهم‌ترین فرصت های موجود برای تبلیغ دین عنوان کرد و گفت: یکی از ابزارهای مهم ما برای تبلیغ دین، استفاده از ایامی است که وجود دارد و محرم، مهم‌ترین و عالی ترین فرصتی است که برای تبلیغ دین باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: ما وظیفه داریم در این ایام، وضعیت جهان را چه در بحرین که جنایت آل خلیفه که دست نشانده های آل سعود هستند و این حکومت نیز دست نشانده آمریکا است، چه در یمن که آل سعود به کودک کشی روی آورده است و چه در سوریه که جبهه مقاومت در حال مقابله با استکبار و صهیونیسم است، به همه اعلام کنیم.

این مرجع تقلید در پایان ضمن آرزوی توفیق برای طلاب اظهار کرد: باید با شجاعت و قدرت در این عرصه ورود کرد و در مسیری که علامه حلی،شیخ مفید و شیخ طوسی ها گام برداشته اند، قدم گذاشته و به دفاع از حریم دین و نظام اسلامی پرداخت.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار، رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه علمیه خواهران به ارائه گزارشی درباره دستاوردهای این مرکز پرداخت./872/پ202/ج1

ارسال نظرات