۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۵۲۴۵۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

قرآن در کشور مهجور است/ محتوای قرآن در سبک زندگی مردم جایگاهی ندارد

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام گفت: با وجود اینکه در انقلاب اسلامی ما قرآن حاکم است و همه قرآن دوستان در جایگاه های خوب نظام قرار دارند اما قرآن هنوز مهجور است و فاصله بسیاری با محتوای قرآن در بین عموم مردم وجود دارد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دیدار رییس دارالقرآن کشور، با تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: قرآن در کشور ما به مدد پروردگار پس از انقلاب جای خوبی پیدا کرده است و قابل مقایسه با قبل از انقلاب و حتی کشورهای دیگر نیست و علاقه مندان به قرآن به این مسأله توجه زیادی دارند.

وی اضافه کرد: انقلاب هزینه ‌های انسانی بسیاری کرده است اما در عین حال نسبت به عظمت قرآن و آنچه باید به این کتاب توجه داشته باشیم احساس خلأ می ‌کنیم.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه به کارهایی چون تدبر، حفظ و قرائت بیشتر از محتوای قرآن پرداخته ایم، گفت: با وجود اینکه در انقلاب اسلامی ما قرآن حاکم است و همه قرآن دوستان در جایگاه های خوب نظام قرار دارند اما قرآن هنوز مهجور است و فاصله بسیاری با محتوای قرآن در بین عموم مردم وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه قرآن در زندگی ها نیامده است و علت آن هم غفلت مردم است، تصریح کرد: متأسفانه نتوانستیم قرآن را محتوایی و عمیق در دلها قرار دهیم و این ضعف بسیار بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم همه مفسر بشوند آن چنان عمیق، بلکه تنها آیاتی که مربوط به سبک زندگی است در فکرها و ذهن ها و زندگی مردم جایگاه عملی پیدا کند.

وی با بیان اینکه اگر برویم و از مؤمنان و مردم بپرسیم که درمورد فلان موضوع سخن قرآن چیست، نمی توانند جواب بدهند، اظهار کرد: قرآن در مورد همه مسائل معیشتی، تولید، تربیت و... برنامه جامع و عملیاتی دارد که باید مورد توجه جدی عموم قرار گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیشتر مردم سرگرم مسائل و مجالس هستند و به مسابقات و به ظواهر می پردازند، ابراز کرد: به یقین اگر نصف این توجه ها را به محتوا می کردیم جایگاه قرآن در جامعه ملموس تر و محسوس تر بود.

این مقام مسؤول عنوان کرد: از برخی مجموعه ها که مشغول ظواهر هستند انتظار نمی رود اما از دارالقرآن ‌ها که مجموعه‌ های پر انگیزه ای هستند انتظار می رود برای پرداختن عمیق به محتوای قرآن راهکارهایی ارائه و کارهای سازماندهی شده انجام بدهند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه فعالان قرآنی در استان کم نیستند تنها نظمی بین آنها نیست، افزود: ما جلساتی در نقاط مختلف شهر گذاشته ایم اما باید تلاش جدی بکنیم تا همین فعالان قرآنی هم بعد از مدتی از کار زده نشوند.

وی گفت:  باید مسؤولان نقش آفرین در این کار با همدیگر متحد بشوند و از هزینه های کمی که در دسترس هست به خوبی استفاده بکنند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه همه از قرآن و رستگاری و اوج و هدف بلند نظام می گوییم اما وقتی بحث کار می شود همه عقب می کشند، گفت: باید حتما برنامه ای ریخت، اگر اینگونه جلو برویم فایده ندارد؛ همه نگاه ها مادی شده است، حتی نگاه بعضی از قاریان قرآن و متاسفانه برخی از این افراد هم اخلاق قرآنی ندارند که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود./202/9457/ب1

ارسال نظرات