۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۵۲۴۹۵
آیت الله علما:

نقش اثرگذار نیروی انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی غیر قابل انکار است

آیت الله علما با اشاره به اینکه نقش اثرگذار نیروی انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی غیر قابل انکار است، گفت: خدمت به انقلاب به منزله خدمت به اسلام است زیرا اهداف انقلاب بر اهداف اسلام منطبق است.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان نیروی انتظامی استان، ابراز داشت: نقش اثرگذار نیروی انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی غیر قابل انکار است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: در اقدامات نیروی انتظامی باید اقدامات تربیتی، فرهنگی و قهریه توأمان صورت پذیرد زیرا هر یک از این اقدامات به نوبه خود حائز اهمیت بوده و در اصلاح جامعه اثرگذار هستند.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه خاطرنشان کرد: برخی مردم با ابعاد مختلف اقدامات نیروی انتظامی آشنایی ندارند اما اگر تنها یک روز کارکنان نیروی انتظامی در محل کار خود حاضر نشوند ابعاد مختلف اثرگذاری مأمورین نیروی انتظامی برای مردم جامعه آشکار می شود.

این مسؤول بیان داشت: اقدامات فرهنگی زمان بر بوده و نتیجه آن دیر ظاهر می شود اما توجه به این اقدامات در راستای تلاش انبیای الهی برای اصلاح جامعه قرار داشته و اکنون نیز توجه به اقدامات فرهنگی از اهم سخنان و تأکیدات رهبر معظم انقلاب است.

وی در ادامه تأکید کرد: هر چند در دین مبین اسلام بر مسأله حبس تأکیدی وجود ندارد اما گاه اثر اقدامات قهریه زودتر ظاهر می شود و اثرگذاری تربیتی آن مدنظر است.

آیت الله علما اظهار داشت: گاه زندانی کردن مجرمان اثرات تربیتی داشته و موجب اصلاح رفتار آنها می شود اما به هیچ وجه نباید از اقدامات فرهنگی غافل شد زیرا توجه به هر دو عامل جامعه را از نظر فرهنگی اصلاح می کند.

امام جمعه کرمانشاه در پایان بیان داشت: نیروی انتظامی در تمام برهه های زمانی حامی انقلاب بوده و شهدای بسیاری را تقدیم نظام کرده که اقتدار نظام مرهون خون همین شهدا است، خدمت به انقلاب به منزله خدمت به اسلام است زیرا اهداف انقلاب بر اهداف اسلام منطبق است./857/202/ب2

ارسال نظرات