۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۴۵۲۵۰۶
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان تهران:

آرمان شهیدان حفظ انقلاب و استمرار حرکت ولایت فقیه ‌است

حجت الاسلام مداحی با بیان اینکه ‌حفظ انقلاب و استمرار حرکت ولایت فقیه ‌آرمان‌ شهیدان است، گفت: رمز پیروزی ما اسلام، قرآن، مکتب اهل بیت(ع) و ولایت فقیه بوده است که باید در استمرار آن تلاش کنیم.
دفاع از مرز و بوم

حجت‌الاسلام عباس مداحی، نماینده طلاب و فضلای استان تهران در مجمع نمایندگان حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه وقتی که به اسلام نگاه می‌کنیم می‌بینیم اسلام یک مجموعه به هم گسسته است، گفت: عبادت، سیاست، دیانت، دفاع از حیثیت انسان، جامعه و مرز و بوم اسلامی در مجموعه به هم گسسته اسلام گرد آمده است.

وی ادامه داد: مفصل‌ترین نامه ای که امام علی (ع) به مالک اشتر نوشتند به عنوان یک گزینه بسیار مناسب برای همه جهان قابل استفاده است، اولین سفارشی که می‌کنند به ایشان می‌فرمایند که وظیفه حاکم اسلامی این است که خراج مسلمان‌ها را بگیرد، مالیات بگیرد، با دشمنان مبارزه کند و مردم را اصلاح و شهرها را آباد کند.

 حجت الاسلام مداحی تصریح کرد: جمله خیلی عجیبی است که فرمودند که «جِبَايَةَ خَرَاجِهَا وجِهَادَ عَدُوِّهَا واسْتِصْلاحَ أَهْلِهَا وعِمَارَةَ بِلادِهَا» انقلاب اسلامی در این سمت در حرکت است، به نحو کامل محقق نشده است ولی مجموعه اسلام و دستورات اسلام یک مجموعه کاملی است.

 عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه عنوان کرد: انقلاب اسلامی وقتی که پیروز شد تنها به فکر معنویات مردم نبود برای اینکه معنویات در رتبه اول بود چون علت انقلاب اسلامی ایمان معنویت اخلاق و دفاع از ارزش‌های اسلامی بود، ولی امام(ره) همین طوری که برای  مراسم‌ها برنامه های مختلفی داشتند، اکثر هم و غمشان فکر مستضعفان و پابرهنه‌ها بود تا جایی که ایشان می‌فرمایند من یک موی کوخ نشین ها را با همه کاخ نشین ها عوض نمی‌کنم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی گفتمانش این است که مملکت آباد باید داشته باشد، اظهار داشت: در قرآن‌ می‌بینید 115 بار کلمه دنیا آمده است و 115 کلمه آخرت و در اکثراً جاهای مختلف دنیا مقدم شده بر آخرت معلوم است خداوند به دنیا توجه دارد، ولی یک شرطی دارد که انسان دنیا را به خاطر آخرت داشته باشد دنیا به عنوان یک وسیله و یک هدف باشد.

حجت الاسلام مداحی افزود: وقتی ما می‌گوییم انقلاب اسلامی یعنی انقلاب اسلامی که جامع باشد دفاع از مرز و بوم نه تنها اسلام تاکید دارد سفارش دارد که «حب الوطن من الإیمان» حب دوستی وطن از نشانه های ایمان انسان هست که البته مقام بالاتر می‌فرمایند که اینجا وطن معنوی انسان ملاک است نه وطن روحی ولی شما می‌بینید اگر انسان در مقابل دفاع از مالش ، همسرش و جانش کشته شود شهید هست این مقام دفاع را نشان می‌دهد.

 وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) برای مرزدارها دعا می‌کردند مرزدارها کسانی بودند که با اهل بیت(ع) جنگ کردند و اهل بیت(ع) را گرفتار کردند اما چون حفظ مملکت اسلامی لازم است امام سجاد(ع) برای مرزداران دعا می‌کند.

حجت الاسلام مداحی اظهار داشت: پیام انقلاب اسلامی ما هم همین است، نخست انسان خودش را حفظ کند «علَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ»دوم فکر جامعه باشد و سوم هم فکر مملکت اسلامی باید باشد اینها از هم جدا نیستند انسان باید به همه این موارد توجه خاصی داشته باشد.

وی عنوان کرد: ‌آرمان‌های شهدا الآن حفظ انقلاب، حفظ مکتب و استمرار حرکت ولایت فقیه است، رمز پیروزی ما قرآن مکتب ولایت فقیه، اسلام و اهل بیت(ع) و دفاع از ولایت فقیه بوده است و تاکیدی که شهدا داشتند این است که انسان جایگاه ولایت فقیه ر اهمیت دهد.

ضرورت امر به معروف و نهی از منکر

حجت الاسلام مداحی در پایان گفت: نکته مهمی که ما باید بهش توجه کنیم، بحث امر به معروف و نهی از منکر است که انسان در جامعه اگر می‌خواهد راه شهدا را ادامه دهد؛ شهدا در خطاب به امام حسین(ع) می‌گویند «أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلَاةَ وَ آتَيْتَ الزَّكَاةَ وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ» استمرار راه شهدا و امام(ره) امر به معروف و نهی از منکر است البته با زبان خوش با زبان گویا و محترمانه، مملکت، جوان‌های و خانواده های ما دل‌هایشان پاک است با زبان گویا و نرم با اخلاق خوب تذکر داده شود این کار عملی می‌شود./875/ت302/ی

ارسال نظرات