۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۴۵۲۵۹۳
با حضور وحید جلیلی؛

نشست شورای راهبری پیوست فرهنگی و اجتماعی عرصه میدان شهدا برگزار شد

نشست شورای راهبری پیوست فرهنگی و اجتماعی عرصه میدان شهدا و هفت حوض با حضور وحید جلیلی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد برگزار شد.
مشهد مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست شورای راهبری پیوست فرهنگی و اجتماعی عرصه میدان شهدا و هفت حوض با حضور وحید جلیلی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، حجت الاسلام فاطمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد و حجت الاسلام مجید نظافت یزدی، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی (ع) عصر امروز 8 مهر در اتاق جلسات تالار شهر برگزار شد.

ابراهیم فیاض، استاد دانشگاه در این نشست گفت: درباره طبیعت و فرهنگ همیشه این مبحث مورد اهمیت بوده است که بایستی فرهنگ را نابود کنیم تا طبیعت جلو بیاید و  باید دید با اجرای پروژه های مختلف آیا طبیعت باقی می ماند یا نه.

وی با بیان اینکه باید طبیعت را بسط بدهیم نه اینکه آن را عوض کنیم، افزود: غنی سازی طبیعت سبب انرژی زایی و آرامش بخشی می شود و بایستی در مشهد پروژه طبیعت افزایی را برای کاهش فشارهای عصبی در شهر ایجاد کنیم.

فیاض در ادامه افزود: در همین راستا ابتدا باید خود مشهدیها را هدف بگیریم و فقط نباید به زائر توجه کنیم چرا که در ابتدا خود مجاوران مشهد حائز اهمیت هستند که بیشتر آنها از توریسم و گردشگری در این شهر عصبانی و ناراحت هستند.

وی ادامه داد: محال است که انسان به صورت کثرت در مکانی وارد شوند و طبیعت را نابود نکنند و از طرفی مشهد یکی از شهرهای شلوغ است که پرخاشگری هم در این شهر به همین دلیل فراوان است و با طبیعت گرایی می توان مقداری از این فشارهای ناشی از توریسم و گردشگری را برای مجاوران مشهد تخلیه کرد.

این استاد دانشگاه در ادامه اظهار کرد: بهتر است فضای جغرافیای انسانی در روستاهای اطراف هفت حوض را فعال کرد نه اینکه روستائیان را فراری داد چرا که این امر فضای اجتماعی را می شکند.

وی با بیان اینکه جغرافیای انسانی مهم است، تصریح کرد: بایستی روستاها مکمل شوند تا فضای آرامش بخشی گسترده تر شود و برای رسیدن به این هدف بهتر است تولیدات فرهنگی هم افزایش یابد.

فیاض در ادامه با انتقاد از اینکه تا چه زمانی ما می خواهیم ضد اقتصاد و قدرت باشیم، افزود: در اقتصاد اصل اخلاق است و اقتصاد است که اخلاق ایجاد می کند و برای همین است که این فضاهای گردشگری باید اقتصادی شوند.

وی افزود: فضای امن فقط فضایی نیست که در آن نیروی انتظامی حضور داشته باشد بلکه شما باید فضای تاریخی بسازید و بدون خراب کردن طبیعت بکر، فضایی مکمل برای رونق گردشگری و در عین حال آرامش بخشی مجاوردر مشهد فراهم سازیم./202/934/ب1

ارسال نظرات