۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۵۲۶۲۸
مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری تأکید کرد؛

ضرورت تلاش همگان برای بسط و ترویج اشعار شعرای انقلابی

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری کشور گفت: امروزه باید اشعار شعرای انقلاب اسلامی را هدفمند، اصولی و برنامه ریزی شده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی انتشار داد.
قزوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری کشور، امشب در مراسم رونمایی از کتاب «شاعری در دیار خویش غریب» در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) با بیان این که متاسفانه ما شعرا فراموش کار هستیم، گفت: امروز دیگر هیچ کس یاد آن شعرای با سابقه درخشان انقلاب را همچون مهرداد اوستا نمی گیرد.

وی ادامه داد: روزمرگی های کنونی آنقدر توسعه یافته که دیگر بسیاری از شعرا را از یاد برده ایم و حضور شاعران در خط مقدم جبهه های حق علیه باطل را فراموش کرده ایم.

قزوه با اشاره به حضور پررنگ و اثرگذار شعرا در دوران جنگ تحمیلی بیان کرد: رزمندگان دوران جنگ مناعت و شوخ طبعی بی نظیری داشتند که باید سعی شود هر آنچه باقی مانده را جمع آوری کرد و اگر همین شوخ طبعی ها نبود، آن مرام و معرفت ها نمی ماند.

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری کشور با بیان این که اشعار شعرای انقلاب اسلامی را باید برنامه ریزی شده و هدفمند در فضاهای مجازی، شبکه های اجتماعی و نشست ها منتقل کرد، افزود: متاسفانه امروز شعرای متوسط در فضای مجازی حق شاعران زبده را سلب می کنند.

قزوه با بیان این که بی شک شعرای انقلاب با پشتوانه شهادت حرف های تازه ای داشتند، تصریح کرد: همه باید کمک کنند تا اشعار شهدای انقلاب از جمله شهید ما شاء الله صفاری در فضای مجازی منتشر شود و این کتاب با ظرفیت عظیم خود نیازمند ویراستاری حرفه ای تری است.

وی با بیان این که در آن غزل هایی که مطالعه کردم جای هیچ اشکال وزنی وجود نداشت، گفت: باید با برنامه، نشست و هم اندیشی این کتاب و سخن شهدا را به نسل جوان منتقل کرد./202/864/ب1

ارسال نظرات