۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۵۲۶۵۰
استاد دانشگاه تبیین کرد؛

جامعه امروز نیازمندشناخت استدلالی غدیر

استاد دانشگاه گفت: مساله غدیر باید در طول سال تکرار و یاد آوری شود زیرا جریان غدیر به محدوده زمانی مشخص مربوط نمی‌شود امروز شناخت استدلالی غدیر بسیار حائز اهمیت است.
نیکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام، استاد دانشگاه، شامگاه در حسینیه اثنی عشری شهرری، گفت: علم را باید به قلم آورد.

وی افزود: قلم نباید از دست طالبان علم به زمین بیوفتد، پیامبر(ص) قلم در لاله گوش داشت تا هر چیزی که شنید مطالب را ثبت کند، علم مانند آهویی فراری است مگر اینکه با نوشتن بند به پای او ببندد.

نیکنام با بیان اینکه بزرگترین روز در عالم روز بعثت پیامبر(ص) است زیرا پیامبر(ص) تکمیل کننده تمام ادیان قبل از خود هستند، بیان داشت: پیامبر(ص) فرمودند: من به رسالت مبعوث شدم تا کامل کننده دین خدا باشم، بزرگترین عید نیز عید غدیر است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر پیامبر(ص) کامل کننده دین الهی بود امام علی(ع) نیز با وصی بودنش اسلام و نعمت الهی را تکمیل کردند از مهمترین دستاوردهای غدیر، اکمال دین، اتمام نعمت، رضایت حق از این آیین به عنوان نسخه شفابخش بشر تا روز قیامت و ترس و یاس کفار از اینکه مجدد مردم را به شرک و بت پرستی سوق دهند، بوده است.

وی افزود: در خطبه غدیر پیامبر(ص) خطاب به حاضران فرمودند: هر کسی که صدای مرا شنید وظیفه دارد سخن مرا به کسانی که حاضر نبودند و نشنیدند برساند علامه امینی می‌فرماید: در روز غدیر مساله دوستی نبود بلکه ولایت و جانشینی بود، مساله غدیر از ابتدا مهجور ماند.

نیکنام گفت: مساله غدیر باید در طول سال تکرار و یاد آوری شود زیرا جریان غدیر به محدوده زمانی مشخص مربوط نمی‌شود امروز شناخت استدلالی غدیر بسیار حائز اهمیت است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ما باید با فرهنگ غدیر زندگی کنیم، عنوان کرد: علامه امینی ده هزار کتاب مرجع را مطالعه کردند تا کتاب الغدیر را نگاشتند، کاری که علامه امینی انجام داده در اصل کار هزار دانشمند و محقق است ایشان با کمک امیرمومنان(ع) این کتاب را نگارش در آوردند./813/پ202/س

ارسال نظرات