۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۵۲۷۳۸

یکی از علمای عراق خواستار مشارکت بسیج مردمی در علمیات آزادسازی موصل شد

یکی از علمای عراق از مخالفت با مشارکت نیروهای بسیج مردمی در عملیات آزادسازی موصل به شدت انتقاد کرد و خواستار مشارکت آنان در این عملیات شد.
آیت‌ الله سید محمد تقی مدرسی

9ه گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق، طی سخنان هفتگی خود، از مردم عراق، علما و سیاستمداران برای مبارزه قوی‎تر با تروریسم و ریشه کن شدن آن در منطقه و جهان دعوت کرد.

وی با اشاره به توانایی مردم عراق برای نابودی تروریسم تصریح کرد: مردم و دولت عراق بر خلاف جریان های تروریستی از بینش سیاسی و دینی مناسبی برخوردار هستند و در مسیر اعتدال قدم بر می‎دارند.

این عالم عراقی با اشاره به پیروزی‎های مجاهدان عراقی در برابر جریان تروریستی داعش، تصریح کرد: مبارزه با تروریسم یک مسؤولیت جهانی است و همه باید در آن مشارکت کنند.

وی افزود: دولت عراق باید از مجامع جهانی و کشورهای مانند چین، روسیه و ایران برای مبارزه با تروریسم دعوت کند.

آیت الله مدرسی از مردم عراق خواست که نقش تاثیرگذاری را مقابل جریان‎های تکفیری مدعی اسلام در دعوت به اعتدالگرایی ایفا کنند.

وی بر ضرورت مشارکت همه اقشار مختلف عراق در مبارزه با تروریسم و عملیات آزادسازی استان موصل تاکید کرد و گفت: هیچ کس در مبارزه با تروریسم استثنا نیست و هر شخصی که بخواهد، می‎تواند در مبارزه با تروریسم مشارکت داشته باشد.

این عالم عراقی عدم اجازه مشارکت برخی از مجاهدان در عملیات آزادسازی موصل را اقدامی سیاسی دانست و ادامه داد: عشائر و بسیج مردمی نقش بسیاری در مبارزه با تروریسم و آزادسازی مناطق مختلف داشته‎اند پس به چه دلیل اکنون اجازه مشارکت آنان در عملیات آزادسازی موصل را نمی‎دهیم؟/994/ب901/د

 

ارسال نظرات