۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۵۲۹۷۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان مطرح کرد؛

فعالیت ۱۷۰۰ مبلغ به مناسبت محرم ۱۴۳۸ هجری قمری در استان همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه امروز جهان تشنه آموزه‌های عاشورا است، گفت: ۱۷۰۰ مبلغ به مناسبت محرم۱۴۳۸ هجری قمری در استان همدان فعالیت می‌کنند.
محرم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، حجت‌الاسلام علی  در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران به بیان برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی همدان در ایام ماه محرم پرداخت و اظهار داشت: امروز با توجه به وضعیت جهانی و یکه‌تازی جبهه استکبار، تنها ملتی که در مقابل ظلم و ستم و بی عدالتی ایستاده ملت ایران است.

وی ضمن تسلیت حلول ماه محرم، عنوان کرد: ماه محرم در حوزه فرهنگی به‌ویژه در تربیت و ساخت انسان در همه امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی موثر است و اگر امروز ما از لحاظ فرهنگی تفوق داریم آن را مدیون عاشورا و فرهنگ عاشورایی هستیم که با احساس و عاطفه و پیوندهای عاطفی ادامه پیدا می‌کند.

حجت الاسلام دشتکی موفقیت کشور را مرهون فرهنگ عاشورایی دانست و ادامه داد: این فرهنگ با پیوندهای عاطفی، در نهایت ارتقای معرفت دینی، بصیرت توحیدی و شیعی را در جامعه ایجاد کرد و منجر به بروز انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه شیعه مدیون عاشورا و فرهنگ عاشوراست، گفت: امروز می‌بینیم غیر از فرهنگ شیعه سایر فرهنگ‌ها در تمدن غرب از بین رفته‌اند و اگر نامی هم هست در حد حرف بوده و رفتارهای اسلامی دیده نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شیعیان امروز به برکت فرهنگ عاشورا در مقابل تمدن غرب ایستاده‌اند و در صدد تشکیل تمدن نوین انقلاب اسلامی هستند، ادامه داد: این تمدن به برکت محرم و عاشورا روز به روز قله‌ها را فتح کرده و تمدن غرب را به انزوا می‌کشاند.

وی با اشاره به بیانات امام(ره) در توجه به ماه محرم و صفر، گفت: بنا به فرموده امام راحل ماندگاری فرهنگ شیعه از فرهنگ‌ عاشوراست.

حجت الاسلام دشتکی با اهمیت به بهره‌گیری از آموزه‌های عاشورایی، افزود: امروز جهان تشنه آموزه‌های عاشوراست و هرجا این آموزه‌ها باشد خوشبختی حاصل خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی به خاطر اهمیت والای محرم و صفر برنامه هوشمندانه‌ای را برای امسال در نظر گرفته تا نهایت بهره را از محرم در رابطه با پیشرفت امور فرهنگی و دینی و به‌ویژه در تربیت نسل جوان داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه برنامه‌ریزی دقیق‌تری نسبت به سال‌های گذشته انجام شده و به اولویت‌های مورد نیاز پرداخته شده است، عنوان کرد: امسال رویکرد ایثار و فداکاری در دفاع از حریم جامعه اسلامی را در دستور کار داریم.

وی گفت: اولویت نخست برنامه‌های تبلیغی در محرم امسال تشکیل بسیج شبکه تبلیغی استان متشکل از یک‌هزار و ۷۰۰ مبلغ، ۲ هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی، یک‌هزار و ۸۰۰ مسجد، ۲ هزار مداح و سایر اقشار تاثیرگذار جامعه است که قریب به ۱۰ هزار نفر در این شبکه فعال خواهند بود.

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه ۹۵ درصد پوشش تبلیغی در محرم و صفر انجام خواهد شد، عنوان کرد: یک‌هزار و ۳۵۰ مبلغ و ۳۵۰ مبلغه در این ایام فعالیت خواهند کرد که همه آنها بومی هستند.

وی با بیان اینکه در مدارس برای ۴۰۰ هیئت مذهبی مجوز صادر شده است، افزود: گفتمان دینی و عزاداری برای نوجوانان و جوانان در دستور کار است و ۲۰۰ مبلغ در دهه اول محرم این برنامه‌ها را در مدارس دنبال خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه در اقصی نقاط استان برای گسترش پیام و عبرت‌های عاشورایی مدارس عاشورایی به پا خواهد شد، افزود: درصدد هستیم تمام استان به شبکه هیئت مذهبی برای رساندن پیام حضرت اباعبدالله(ع) تبدیل شود.

وی پرداختن به اهداف قیام عاشورا، ولایت‌پذیری و تبیین مبانی ولایت فقیه، عصر غیبت و مدیریت آن و ترویج سبک زندگی حسینی را از اولویت‌های تبلیغی دانست.

حجت الاسلام دشتکی گفت: در ترویج سبک زندگی حسینی صرفاً نباید به مسائل عاشورا پرداخت بلکه توجه به مسائل اجتماعی و چرایی قیام، توجه به اقشار ضعیف جامعه و نجات انسان‌ها را نیز باید مد نظر داشت.

وی با بیان اینکه امروز در توجه به امور اجتماعی توجه به سبک زندگی اباعبدالله(ع) حائز اهمیت است، افزود: از ظرفیت فضای مجازی برای این منظور و در رفع آسیب‌های اجتماعی استفاده خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه اتحاد و انسجام در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از اولویت‌های دیگر حوزه تبلیغی است، گفت: باید با استفاده از فرصت‌های محرم و صفر و سایر مناسبت‌های مذهبی و ملی انسجام خود را قوی‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم کوچکترین مسئله باعث تفرقه شود، اظهار کرد: امروز اصلی‌ترین هدف دشمن ایجاد تفرقه است.

حجت الاسلام دشتکی با تأکید بر اینکه امروز باید به تاسی از سیره معصومین(ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) بین یاران انقلاب ایجاد انسجام کنیم، افزود: انسجام حول محور ولایت فقیه در جامعه امروز، بسیار مورد توجه است.

وی با بیان اینکه در همه بخش‌ها از همه مسئولان درخواست داریم که بحث انسجام ملی و وحدت ملی را تقویت کنند و اجازه ندهند به هیچ وجه این امر خدشه‌دار شود، گفت: کسی که انسجام و وحدت را حفظ نکند خادم ملت نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه برخی از آسیب‌ها به لحاظ خلأ پیوند عاطفی است، اظهار داشت: اربعین حسینی در راستای تقویت پیوندهای عاطفی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ایران در کنگره عظیم اربعین حسینی از لحاظ حضور و خدمت‌رسانی به زوار سهم عظیمی دارد، از تشکیل ستاد کمیته فرهنگی، تبلیغی و آموزشی در استان همدان خبر داد که سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت آن را برعهده دارد.

حجت الاسلام دشتکی بیان کرد: هماهنگی در امور روحانیون مساجد، فضاسازی مناسب فرهنگی، آموزش و اعزام مبلغان همراه زائران، ایجاد انسجام و جلوگیری از ایجاد فرقه‌گرایی، تقویت جنبه‌های سنتی و سالم عزاداری، ساماندهی و رصد مستمر برنامه‌های فرهنگی ـ تبلیغی و آموزشی، صدور مجوز برای موکب‌ها از اهداف این ستاد است.

وی با بیان اینکه جبهه کفر رو به زوال و جبهه انقلاب اسلامی و فرهنگ عاشورایی رو به رشد است، اظهار کرد: متأسفانه هر روز نوع خرافات و انحرافات برای تغییر مسیر فرهنگ عاشورا تغییر می‌کند زیرا دشمن در این زمینه برنامه دارد./907/102/ب2

ارسال نظرات