۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۴۵۲۹۷۸
رييس اداره تبليغات اسلامي‌كاشان مطرح كرد؛

جلوگیری از فعالیت هيئات مذهبي بدون مجوز در ماه محرم

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان بر جلوگيري از برنامه هاي هيئات مذهبي بدون مجوز تأكيد كرد و گفت: هيئات مذهبي كه تاكنون براي دريافت مجوز فعاليت اقدام نكرده اند از فعاليت آنها در ماه محرم امسال جلوگيري خواهد شد.
حجت الاسلام سيد عبد الصاحب حسيني مجتبي رضا زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني شنبه شب در همايش مسؤولان هيئات مذهبي كاشان تحت عنوان چاوش محرم در هيأت ابوالفضل بلوار شهيدان ستوده كاشان، گفت: هيئات مذهبي براي استفاده از سيستم روشنايي و جلوگيري از حوادث آتش سوزي ناشي از سيستمهاي روشنايي مسائل ايمني را در عزاداري محرم رعايت كنند.

به گفته وي، سال گذشته دو حادثه آتش سوزي ناشي از عدم توجه نكات ايمني در هيئات مذهبي كاشان رخ داد و منجر به خسارات زيادي شد.

وي افزود: براي عزاداريهاي امسال ماه محرم كاشان، انسجام و اتحاد خوبي بين هيئات مذهبي شهرستان كاشان وجود دارد كه براي اين اتحاد و انسجام جلسات زيادي در فرمانداري ويژه كاشان برگزار شده است و در اين زمينه بخشداري هاي بخشهاي قمصر، برزك، كامو و جوشقان همكاري خوبي داشته اند.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان کاشان بر جلوگيري از برنامه هاي هيئات مذهبي بدون مجوز تأكيد كرد و متذكر شد: هيئات مذهبي كه تاكنون براي دريافت مجوز فعاليت اقدام نكرده اند از فعاليت آنها در ماه محرم امسال جلوگيري خواهد شد.

حجت الاسلام حسيني همچنين از ساماندهي‌ آذين بنديهاي ويژه محرم از سوی هيئات مذهبي و ايستگاه هاي صلواتي در سطح معابر شهرستان كاشان خبر داد و افزود: هدف نظم و انضباط در برنامه هاي محرم و جلوگيري از هرگونه حادثه پيش بيني نشده است.

وي در ادامه با تأكيد بر حفظ عزاداري هاي سنتي شهرستان كاشان و احياي آن از سوی هيئات مذهبي، گفت: سنت بزرگان را بايد در عزاداري خود احياء كنيم و از عزاداري هايي كه با عزاداري سنتي شهرستان كاشان در تقابل است پرهيز شود.

رييس ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبتهاي مذهبي‌ کاشان با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب بر عزاداري سنتي و حفظ عزاداريهاي سنتي از سوی هيئات مذهبي، گفت: برهنه شدن و سينه زدن و استفاده از دُهُل جايگاهي در عزاداري سنتي كاشان ندارد و اين نوع عزاداري‌ها، نوآوري‌هايي است كه وارد عزاداري سنتي‌ كاشان شده است.

مجتبي رضا زاده، رييس شوراي هيئات مذهبي‌ كاشان نيز گفت: با توجه به تعدد هيئات مذهبي‌ كاشان، شوراي هيئات مذهبي كاشان براي هماهنگي فعاليتها، نشستهاي متعدي با مسؤولان دستگاه هاي اجرايي، امنيتي، نظارتي و تبليغات اسلامي كاشان انجام داده است.

وي با اشاره به اينكه، كاشان معروف به شهر هيئات مذهبي و امام حسين(ع) است، بیان كرد: شهرستان كاشان در كشور بيشتر از هر شهري هيئات مذهبي دارد و شوراي هيئات مذهبي و دستگاه هاي اجرايي شهرستان آمادگي براي خدمت و همكاري با هيئات مذهبي كاشان دارند./1307/203/ب2

ارسال نظرات