۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۵۳۰۶۴
در ایام محرم صورت می گیرد؛

اعزام بیش از 5 هزار مبلغ به نقاط مختلف استان خراسان رضوی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که امسال 50 هزار مبلغ دینی برای محرم 95 به سراسر کشور اعزام می شوند ، از اعزام 5 هزار و 500 مبلغ به نقاط مختلف استان خراسان رضوی خبر داد.
سازمان تبلیغات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،حجت‌الاسلام سید محمود مرویان‌حسینی ظهر امروز11 مهر در نشست خبری تشریح برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی در محرم 95 در سالن جلسات این اداره کل اظهار داشت: تبلیغ محرم و صفر روح ایمان را در آحاد جامعه اسلامی گسترش می دهد و هیچ جریان فرهنگسازی در کشور ما و در جهان اسلام به اندازه محرم و صفر تأثیرات عاطفی، اخلاقی و اجتماعی در جهات تأمین منافع اسلام و مسلمین نداشته است.

وی با بیان اینکه در محرم و صفر هر خانه ای را پایگاه عشق، منطق، عزت و حماسه حسینی می یابیم، تصریح کرد: محرم بزرگترین همایش ابراز ارادت به اهل بیت(ع) است و قرنهاست که محرم و صفر سبب اتحاد مسلمانان شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر 91 هزار هیئت مذهبی و 50 هزار مسجد در کشور وجود دارد، اظهار کرد: آمارها نیز نشان می‌دهد که 43 درصد از هیئات مذهبی مراسمات عزاداری خود را در مساجد برگزار کرده‌اند.

وی درادامه افزود: امسال 50 هزار مبلغ دینی برای محرم 95  در سراسر کشور به تبیین معارف عاشورایی و بصیرا افزایی به شهرها و روستاها و مراکز جمعیتی اعزام می شوند  که از این تعداد 5 هزار و 500 مبلغ در محرم به اقصی نقاط استان خراسان رضوی اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام مرویان حسینی ادامه داد: 3 هزار و 120 مبلغ از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و سایر مراکز دینی به سراسر استان اعزام می‌شوند و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته 2 هزار و 500 ائمه جماعات در ادارات٬ مدارس و مساجد به فعالیت دینی با موضوعیت محرم و صفر می‌پردازند.

مرویان‌حسینی از برگزاری همایش‌های متعدد در دهه اول محرم خبر داد و افزود: در آستانه دهه اول محرم با برنامه‌ریزیهای صورت گرفته زمینه برای برگزاری 50 همایش با موضوع محرم و فعالیت‌های لازم در این ایام فراهم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه پنج هزار هیئت مذهبی با مجوز رسمی در سراسر استان خراسان رضوی فعالیت دارند، افزود: گسترده‌ترین شبکه مردمی فعال در سطح کشور، هیئات مذهبی هستند که همواره پشتیبان راه ولایت و امامت و محلی مناسب برای تشریح معارف تشیع هستند.

حجت‌الاسلام مرویان با اشاره به تلاش هیئات مذهبی در استفاده از سرمایه‌های مادی و معنوی خود در فرهنگسازی برای جامعه اسلامی گفت: مدافعان حرمی که امروز برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، در این مسیر حرکت می‌کنند، برخواسته از همین هیئات مذهبی هستند.

وی با اشاره به نظارت‌ها بر محافل مذهبی در ایام محرم و صفر افزود: سازمان تبلیغات اسلامی و نهاد‌های مربوطه در تلاش هستند تا با حمایت و نظارت دقیق، این ظرفیت تبلیغی بزرگ اسلام که همیشه مورد توجه جریانات انحرافی است، در مسیر درست باشد و با تذکرات صورت گرفته، فعالیت‌های خارج از چهار چوب اصلاح شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه ۴۰ درصد از هیئات مذهبی، فعالیت‌های قرآنی را در برنامه اجرایی مراسمات خود قرار می‌دهند، افزود: در سنوات گذشته ما از اساتید برتر قرآن استان دعوت کردیم تا با تلاوت‌های فاخر خود در محافل مذهبی محرم، آغاز کننده مراسم عزاداری باشند و البته این اقدام با همکاری خوب این عزیزان به خوبی انجام شد و سعی داریم تا چنین برنامه‌های قرآنی را در سطح هیئات گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: تبیین معارف قرآنی در مراسم عزادرای سبب کاهش رفتارهای سوء اجتماعی و تحقق شعار امسال که همان «امام حسین(ع)، الگوی رحمت، عزت و مقاوت» است ر به دنبال دارد.  

حجت‌الاسلام مرویان حسینی با بیان اینکه در هیچ هیئت مذهبی ثبت شده‌ای فعالیت آسیب‌زا مشاهده نشده است، اظهارکرد: تلاش بر اینست که با تذکرات خود به هیئات غیر رسمی، از برخی رفتارهای موهن نظیر قمه‌زنی که در واقع حرکت در مسیر تشیع انگلیسی و خواسته جریان استکبار و صهیونیست است، جلوگیری شود.

وی میزان هیئات ثبت شده در استان را 5 هزار هیئت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر شورای هیئات مذهبی بانوان حدود یک هزار هیئت را در شهرهای مشهد٬ سبزوار٬ نیشابور و تربت‌حیدریه شناسایی کرده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: این جریان فرهنگی باید با نیازهای زمان تنظیم و توسعه پیداکند و این موضوع حائز اهمیت است که از این تعداد هیئت مذهبی فقط دو درصد آسیب زا هستند.

وی درادامه درباره هیئات مذهبی اتباع گفت: در حال حاضر 50 هیئت مذهبی اتباع در مشهد شناسایی شده اند که شورای هیئت های مذهبی نسبت به هیأت مذهبی اتباع توجه خاص دارند و کسانی از خودشان در این شورا به نظارت این هیأت می پردازند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی دربخش دیگری از سخنان خود درباره اهمیت فعالیت روحانیون طرح استقرار گفت: در واقع توجه جدی به استقرار طولانی مدت روحانیان سبب کاهش آسیبهای اجتماعی می شود.

وی درادامه با بیان اینکه استان خراسان رضوی به عنوان استانی مرزی و تلفیقی و با توجه به پراکنده بودن جمعیت، تبیلغ در مناطق دورافتاده کار دشورا و سختی است، تصریح کرد: خوشبختانه حداکثر اعتبارات فرهنگی دراداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برای پشتیبانی از طرح هجرت است.

حجت الاسلام مرویان حسینی با بیان اینکه بیشترین ردیف بودجه در این سی سال برای پشتیبانی و تشویق مبلغان در طرح استقرار اختصاص یافته است، افزود: با این حال در حال حاضر 200 مبلغ در این حوزه کم داریم ودر عین حال نیازمند توجه بیشتر مجلس، حوزه علمیه و مرکز رسیدگی مساجد استان است./934/پ201/ی

ارسال نظرات