۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۵۳۰۶۸
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

سه هزار برنامه از محل موقوفات محرم و صفر در خراسان رضوی برگزار می شود

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به وجود چهار میلیارد تومان موقوفات مرتبط با محرم و صفر در استان، گفت: حدود سه هزار مراسم از محل موقوفات مربوطه در اماکن مذهبی، امامزادگان و 142 بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری سوگواره بصیرت عاشورایی گفت: نهضت عاشورا تا قیامت پیام ها و عبرت های بسیاری برای جامعه اسلامی دارد.

وی افزود: در راستای تبیین هر چه بیشتر این پیامها، سوگواره بصیرت عاشورایی طی ماههای محرم و صفر با شعار «إنّی احامی ابدا عن دینی» به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در استان اجرا می شود.

حجت الاسلام ایزدی تصریح کرد: در مجموع طی این دوماه حدود سه هزار مراسم از محل موقوفات مربوطه در اماکن مذهبی، امامزادگان و 142 بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.

معاون اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه در هر شهرستان یک ویژه برنامه برگزار می شود، ادامه داد: مراسم لبیک یا حسین نخستین ویژه برنامه مام محرم است که به مناسبت سالروز ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا در همه شهرها و سه شهر شاخص مشهد، کاشمر و سبزوار برگزار می شود.

وی اضافه کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی، دیگر ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی است که 16 مهرماه در همه شهرها و سه شهر شاخص گناباد، تربت حیدریه و مشهد برگزار می شود. همچنین مراسم «احلی من العسل» ویژه جوانان 17 مهرماه در شهرهای مشهد، قوچان و بردسکن برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ایزدی، همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان روز 12 محرم همزمان با سالروز ورود کاروان اسرا به کوفه در شهرهای مشهد، نیشابور و طرقبه و همایش «نهضت بیداری با خطبه های علوی» اول صفر همزمان با ورود کاروان اسرا به شام در همه شهرها و سه شهرشاخص مشهد، سبزوار و گناباد را از دیگر ویزه برنامه های بصیرت عاشورایی برشمرد و گفت: همایش «لبیک یا رسول الله» نیز همزمان با سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) در همه شهرها به جز مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

معاون اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب نسبت به رسیدگی به حاشیه شهر، هفت مراسم ویژه نیز در هفت پهنه حاشیه شهر پیش بینی شده است که با همکاری ستاد حاشیه شهر مشهد برگزار می شود.

وی افزود: همچنین به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، از محل موقوفات مرتبط، به 20 مسجد جهت تهیه ملزومات عزاداری و فضاسازی مسجد مساعدت شده است.

حجت الاسلام ایزدی با بیان اینکه چهار میلیارد تومان موقوفات مرتبط با محرم و صفر با موضوعات روضه خوانی، تعزیه داری و اطعام در استان وجود دارد، اظهار کرد: بیشترین موقوفات در شهرهای مشهد، سبزوار و نیشابور و کمترین ها در خواف، تایباد و تربت جام است.

وی با اشاره به همکاری بیش از 150 مبلغ بومی و اعزامی در اجرای برنامه های محرم و صفر، فضاسازی بقاع متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی، برپایی نمایشگاه فرهنگی در 63 بقعه، ارائه مشاوره و پرسش و پاسخ در 48 بقعه، 23 خیمه معرفت، اقامه نماز جماعت در 106 بقعه به ویژه در تاسوعا و عاشورا، مراسم شهادت امام سجاد(ع) در 55 بقعه، محافل انس با قرآن در 24 بقعه، برپایی 41 ایستگاه «همه واقف باشیم» در بقاع متبرکه، برگزاری 24 نشست علمی صنفی وقف و اطعام از محل موقوفات مرتبط طی دهه اول در 98 بقعه را از دیگر برنامه های طرح بصیرت عاشورایی معرفی کرد.

معاون اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی یادآور شد: دوبرنامه «قدمهای آسمانی تا امام مهربانی» و اربعین نیز به صورت کشوری اجرا می شود. همچنین در کربلا موکبی جهت ارائه خدمات فرهنگی رفاهی به زائران راه اندازی خواهد شد./930/202/ب3

 

ارسال نظرات