۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۵۳۰۶۹
حجت الاسلام شریف قنوتی:

بصیرت‌افزایی و هدایت‌گری جامعه وظیفه اصلی روحانیان است

کارشناس مسائل مذهبی با بیان این که مبلغان نقش هدایت‌گری و بصیرت‌بخشی در جامعه دارند، گفت: اگر بصیرت‌بخشی و معرفت‌افزایی ائمه جماعت و روحانیان وجود نداشت، مردم با چنین شور و شعوری در جبهه‌های حق علیه باطل حضور نمی‌یافتند.
حجت الاسلام محسن قنوتی، فرزند شهید قنوتی

حجت الاسلام محسن شریف قنوتی، کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بررسی نقش مساجد و حوزه علمیه در دفاع مقدس پرداخت و گفت: طلاب حوزه‌های علمیه در هشت سال دفاع مقدس با حضور فیزیکی خویش در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش بزرگی را ایفا کرده‌اند.

وی با بیان این که روحانیان و مبلغان نقش بزرگ هدایت‌گری و بصیرت‌بخشی در جامعه دارند، گفت: مبلغان در منبرها و حسینیه‌ها و سخنرانی‌ها و با قلم خویش، شور و اشتیاق در اقشار مختلف مردم برای حضور صحنه‌های مختلف انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ایجاد کرده‌اند.

فرزند شهید قنوتی ابراز کرد: مبلغان شور همگانی در مردم ایجاد کرده‌اند تا با تمام امکانات، اموال و فدای جان در صحنه‌های انقلاب اسلامی و هشت دفاع مقدس حضور یابند، اگر هدایت‌گری و بصیرت بخشی، معرفت‌افزایی ائمه جماعت و روحانیان وجود نداشت، مردم با چنین شور و شعوری در جبهه‌ها حضور نمی‌یافتند.
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فریضه همگانی است

وی با بیان این که متأسفانه مسؤولان نشر فرهنگ دفاع مقدس را جزء اولویت‌های برنامه‌های خویش قرار نداده‌اند، گفت: اقشار مختلف مردم در حماسه‌های بزرگی در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس خلق کرده‌اند؛ و هزاران آزاده، جانباز و شهید در راه دفاع از اسلام و کشور فدا کرده‌اند، اما نشر فرهنگ دفاع مقدس برخلاف رهنمودها و تأکیدهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب از سوی برخی مسؤولان مورد غفلت قرار گرفته است.

حجت الاسلام شریف قنوتی بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید و ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در رهنمودی فرموده‌اند که امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست؛ بر این اساس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فریضه همگانی است و باید مسؤولان این مسأله را جزء اولویت‌های برنامه‌های خویش قرار دهند.

امنیت مرزهای ایران با دفاع در سوریه و عراق تأمین خواهد شد

حجت الاسلام شریف قنوتی در بخش دیگر از سخنانش بیان کرد: در منطقه خاورمیانه جنگ نیابتی از سوی وهابیت و خاندان آل سعود با حمایت از آمریکا، اسرائیل و کشورهای اروپایی راه‌اندازی شده است، امروز جنایتکاران مزدوران به نام داعش در منطقه به وجود آمده است و آنها قصد هجوم به مرزهای ایران دارند، بنابراین برخی از مستشاران نظامی در خارج از مرزهای ایران به سوریه و عراق اعزام شدند، تا مانع هجوم نیروهای تکفیری به داخل مرزهای ایران شوند.

این کارشناس مذهبی، مقاومت و دفاع از کشور در زمان کنونی را خارج از مرزهای ایران توصیف کرد و گفت: امروز مقاومت و دفاع از کشور تنها داخل در مرزها ایران نیست، بلکه امنیت ایران با دفاع در خارج مرزهای ایران تأمین خواهد شد؛ بنابراین در کشورهای سوریه و عراق، نیروهای سلحشور ایرانی تکفیری‌ها را زمین‌گیر کرده‌اند و از حرکت آنها به سمت ایران جلوگیری کرده‌اند./998/ت302/ی

ارسال نظرات