۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۴۵۳۱۳۴
در موسسه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی؛

اختتامیه نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا برگزار شد

اختتامیه نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا در موسسه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامي (سرچشمه) برگزار شد.
 نمایشگاه کتاب تخصصی عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اختتامیه نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا، عصر امروز 11 مهرماه، با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، دکتر سید امیر مسعود شهرام‌نیا مدیرعامل نمایشگاه‌های ایران، داود درودیان ذاکر اهل‌بیت (ع) و جمعی از غرفه داران، در موسسه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامي (سرچشمه) برگزار شد.

در ابتدای این داود درودیان با قرائت فرائضی از زیارت عاشورا و روضه‌خوانی به استقبال از هلال ماه محرم و عزای حضرت سیدالهشدا(ع) رفت.

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام محمدرضا زائری مدیرعامل مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر گفت: برپایی هرساله نمایشگاه کتاب عاشورا می‌تواند آغاز خوبی برای افزایش روزافزون معرفت نسبت به عاشورا و امام حسین (ع) شود، بنابراین باید همه در توسعه و گسترش آن تلاش کنند.

بنابراین گزارش سید امیر مسعود شهرام‌نیا مدیرعامل نمایشگاه‌های ایران به‌عنوان سخنرانی بعدی گفت: امیدواریم همتی که برای برگزاری این نمایشگاه به کار گرفته شد همیشگی باشد.

وی با ابراز خرسندی از برپایی چنین نمایشگاهی، افزود: برگزاری این نمایشگاه اقدامی بسیار خوب و تجربه‌ای ارزشمند است بنابراین بیش از اینکه بخواهیم در مورد کمیت و کیفیت این نمایشگاه صحبت کنیم باید شروع آن را در نظر بگیریم.

شهرام نیا درباره ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه عنوان کرد: در جمع 74 ناشر در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده بودند که از این‌ بین 35 ناشر در غرفه‌ها مستقرشده و 45 ناشر نیز در بخش فروش حضور پیدا کردند.

مدیرعامل نمایشگاه‌های ایران با اشاره به اینکه در نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا 2500 عنوان کتاب وجود داشت، ابراز کرد: به‌ طور قطع عناوین کتاب‌های عاشورایی بیش از این تعداد است بنابراین برای سال‌های آتی باید در این زمینه جستجوهای بیشتری انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرار است از طرف وزارت ارشاد حمایت‌هایی صورت گیرد مبنی بر اینکه تعدادی از کتاب‌های برتر از ناشران خریداری و به استان‌های دیگر ارسال شود تا اینگونه مقداری به ناشران کمک شود.

گفتنی است در پایان مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه کتاب عاشورا، آثار برگزيده خریداری و با حضور حجت‌الاسلام محمد زائری و دکتر سید امیر مسعود شهرام نیا به جمعی از ناشرانی همچون «بوستان کتاب قم»، «دفتر ادبی هلال»، «دلیل ما»، «زیتون»، غرفه فروش متمرکز و.... لوح تقدیر اهداء شد.

بنابراین گزارش نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا، باهدف معرفی آثار برگزیده عاشورایی از پنجم مهرماه در موسسه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامي (سرچشمه) کار خود را با حضور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگي وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامي، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، علیرضا مختار پور رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی، جواد محقق پژوهشگر و نویسنده، رضا مقدم مدیرعامل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از ناشران و نویسندگان حوزه عاشورایی آغاز و عصر امروز 11 مهرماه مصادف با نخستین شب از ماه محرم به کار خود پایان داد./202/807/ب1

ارسال نظرات