۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۴۵۳۱۶۶
امام جمعه اسلام آباد غرب:

تبعیت از ولایت فقیه رمز پیروزی اسلام است

امام جمعه اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه پرچم اسلام در دستان ولی فقیه است، گفت: امروز سفیر امام زمان(عج) در بین ما است، اگر پرچمی که در برابر استکبار جهانی بلند کرده و ما او را تنها بگذاریم قطعأ پشیمان خواهیم شد.
امام جمعه اسلام آباد غرب

حجت الاسلام سید امیر محمدی پور امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تسلیت ایام محرم و شهادت حضرت سید الشهدا(ع) به محضر حضرت صاحب الزمان(عج) با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص)، ابراز داشت: محکم کاری و دقت نسبت به انجام کار باید از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب تصریح کرد: از جمع بندی روایات ائمه اطهار(ع) بارها نسبت به این مسأله تأکید داشتند که کوفیان به عهد و پیمان خود وفا نخواهند کرد.

وی در ادامه افزود: محکم کاری در صورتی که چه علم به آینده داشته باشیم و چه نداشته باشیم باید انجام و جوانب کار سنجیده شود.

این مسؤول بیان داشت: با وجود اینکه سیدالشهدا(ع) به واقعه عاشورا علم داشت اما به سمت این سرزمین حرکت کرد و سبب ماندگاری عاشورا شد و قطعأ این مهم در عصر ظهور نتیجه خواهد داد و همه ملت ها را بر علیه ستمکاران بیدار خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به وقایعی که کوفیان برای مسلم بن عقیل رخ دادند، اظهار داشت: مسلم بن عقیل که پسر عموی سیدالشهدا(ع) بود وقتی که حضرت در مکه بودند ایشان را به سمت کوفه فرستاده و با تمام ماجراهایی که در کوفه اتفاق افتاد در روز عرفه ایشان را به شهادت رساندند اما چون قبل از واقعه عاشورا به شهادت رسید، نام و یاد و فداکاری ایشان نام برده می شود زیرا در بین شیعیان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: بزرگترین مصیبت عالم در روز عاشورا اتفاق افتاد، از این رو باید شناخت خود را نسبت به این واقعه بزرگ بیشتر کنیم که چرا امام وارد کربلا شد با اینکه علم به شهادت داشتند.

حجت الاسلام محمدی پور بیان داشت: مسلم بن عقیل از خویشاوندان نزدیک حضرت سیدالشهدا(ع) است که بر اساس روایاتی که در مورد بنی هاشم وارد شده بنی هاشم از یک احترام ویژه ای برخوردار هستند.

این مسؤول با اشاره به تقوا و دیانت و همچنین مورد اعتماد بودن مسلم بن عقیل، تصریح کرد: امام حسین(ع) از نور باطن بینی برخوردار بود که اگر کسی را انتخاب کند قطعأ از تقوا و اطمینانی برخوردار است که سیدالشهدا (ع) می توانست بر او تکیه کند.

وی گفت: شجاعت و شهامت مسلم بن عقیل برای مبارزه بزرگی که در تاریخ قرار است انجام شود، نقش محوری داشت، مدیریت مسلم جدای از شهامت، شهادت و اعتقاد مدیریتی سیاسی داشت که اگر در کوفه اقدامی انجام دهد می تواند با بیعت گرفتن از مردم قیامی در جهت براندازی کفر بپا کند.

حجت الاسلام محمدی پور در ادامه افزود: پس از ورود مسلم بن عقیل به کوفه دستگیر شد اما به افرادش گفت که به سیدالشهدا(ع) اطلاع دهند که به سمت کوفه حرکت نکند، اما متأسفانه بسیار دیر شده بود و در نهایت مسلم نیز به شهادت رسید.

امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب ابراز داشت: استقامت مسلم بن عقیل در مسیر حق که از ایمان والایش سرچشمه می گیرد زبانزد خاص و عام بود زیرا یک تنه در برابر دشمنانش آنچنان مبارزه ای از خود به نمایش گذاشت که به سختی زمین گیر شد و به شهادت رسید.

این مسؤول بیان داشت: واقعه عاشورا و حرکت مسلم بن عقیل به سمت کوفه مملو از درس و عبرت است.

وی با اشاره به عصر غیبت حضرت ولی عصر(عج) و مقایسه این عصر با دوران سیدالشهدا(ع)، تصریح کرد: به فرض که حضرت ولی عصر(عج) در نظر دارد که در جهت اجرای عدالت و براندازی حکومت ظلم ظهور کند، از این رو قبل از ظهور سفیری را اعزام می کند تا شرایط سنجیده شود که نیروها آماده شده و هنگامی که حضرت ورود پیدا کرد آمادگی لازم را در جهت براندازی نظام کفر را داشته باشند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در این عصر ما به غیبت و انتظار ظهور، اجرای عدالت و اتمام ظلم اعتقاد داریم، از این رو برای اینکه حضرت ولی عصر(عج) با ظهورش خانه ظلم را ویران کند و عدالت را در جهان برقرار کند باید آمادگی خود را حفظ کنیم و امام را به عنوان محور و ولی خود قرار دهیم.

امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب بیان داشت: سفیری که از طرف امام زمان(عج) در بین ما خودنمایی می کند باید عالمی ربانی، الهی، مدیر، شجاع و با شهامت باشد و همچون مسلم خصوصیات ولایت پذیری را داشته باشد که در عصر ما از آن به عنوان ولایت فقیه تعبیر می کنیم.

حجت الاسلام محمدی پور در پایان اظهار داشت: ضعف در درایت سیاسی افراد سبب تنها شدن مسلم بن عقیل شد، امروز سفیر امام زمان(عج) در بین ما است، اگر پرچمی که در برابر استکبار جهانی بلند کرده و ما او را تنها بگذاریم قطعأ پشیمان خواهیم شد اما اگر از واقعه کوفه درس گرفته و برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) بسیج شویم و حول محور ولی فقیه گرد هم آییم و همچنین توان خود را برای مبارزه با استکبار به کار ببریم قطعأ مقدمات ظهور فراهم شده و عدالت در تمام جهان برقرار خواهد شد./857/302/ب2

ارسال نظرات