۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۵۳۲۶۷
علمای بحرین:

تعرض به نمادهای عاشورا نشان دهنده حاکمیت جنون بر کشور است

علمای شیعه بحرین، تعرض نیروهای امنیتی آل خلیفه به نمادهای عزاداری حسینی را محکوم کرده و بر لزوم پاسخ محکم به این گستاخی تأکید کردند.
علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اللؤلؤه، علمای شیعه بحرین با صدور پیامی از تعرض نیروهای امنیتی آل خلیفه به نمادهای عزای حسینی در مناطق مختلف این کشور به شدت انتقاد کردند.

در این پیام فرارسیدن ایام عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) به امام زمان(عج)، مراجع تقلید، علما و همه مسلمانان جهان اسلام تسلیت عرض شده و آمده است: پرچم و پلاکاردهای عزای حسینی در طول صدها سال چه مشکلی ایجاد کرده اند که نیروهای امنیتی در این 5 سال و به ویژه در موسم عاشورا که یکی از شعائر مقدس در فقه و شریعت محسوب می شود، این نمادها را مورد تعرض قرار می دهند؟

علمای بحرین افزودند: این مساله نشان می دهد که جنون بر کشور حاکم است و نظام سلطه و دیکتاتوری درصدد انتقام از رأی معارضان بوده و هیچ احترامی به کرامت و شعائر مقدس و دین قائل نیست.

آنان تصریح کردند: تجاوز بزدلانه علیه پرچم و نمادهای عزای سبط رسول الله(ص) تجاوز به دین و مقدسات و شعائر و تضعیف ارزش های ملی و دینی صدها ساله در کشور به شمار می آید. فریاد «انی احامی ابدا عن دینی» بهترین پاسخ به این گستاخی به شمار می آید و ملت بحرین به هیچ وجه از دین و هویت خود در برابر مزدوران کوتاه نخواهند آمد.

علمای بحرین در بخش دیگری از این پیام توصیه هایی درباره برگزاری باشکوه مراسم عزای حسینی ارائه کرده و اظهار داشتند: تأکید خطیبان و مبلغان بر رسالت مراجع تقلید، حضور گسترده در حسینیه ها و هیأت های عزاداری با هدف حمایت از دین و دفاع از مقدسات، وحدت صف و یکپارچگی دل ها و استفاده از این موسم جهت وحدت اسلامی و پرداختن کامل به مساله محاکمه وجود و احکام تشیع در بحرین از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در بخش پایانی این پیام تأکید شده است: تلاش مستمر برای مبارزه با نمادهای نامطلوب مخدوش کننده موسم عاشورا، تمرکز سخنرانان و نویسندگان بر حمایت از دین و مصون نگهداتشن آن از نمادهای فساد و افساد و همچنین بیان خطرهای اختلاط در جامعه از وظایف خطیبان و مبلغان محسوب می شود./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات