۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۴۵۳۳۷۵
حجت‌الاسلام امیدی:

امام شناسی از شاخصه های مهم مؤمن انقلابی است

عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه طبق احادیث و روایات اگر کسی امام زمان خود را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلی از دنیا رفته است، گفت: شناخت امام و امام شناسی از مهم‌ترین شاخصه های یک مؤمن انقلابی است.
مهدی امیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین مهدی امیدی، عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شامگاه امروز در برنامه «خط سرخ» از رادیو معارف با بیان اینکه یکی از شاخصه های قیام عاشورا و اصحاب امام حسین (ع) ولایتمداری است، گفت: منظور از ولایتمداری پذیرش و قبول سرپرستی کسانی است که انسان را به ارزش‌ها و اهداف متعالی رهنمون می‌کنند و از آن جایی که ائمه (ع) نیز انسان‌ها را به سوی کمال و ارزش‌های متعالی رهنمون می‌کنند به همین علت پذیرش ولایت و سرپرستی ایشان به حکم عقل و شرع بر انسان فریضه و واجب است.

وی افزود: منظور از ولایتمداری این است که انسان امام زمان خود را بشناسد و در مسیر امام و همراه او حرکت کند نه اینکه دیرتر یا زودتر از امام در مسیر حوادث و وقایع مختلف قدم بردارد.

عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های اصحاب امام حسین (ع) ولایتمداری است، گفت: اصحاب امام حسین (ع) به عنوان مؤمن انقلابی در ابتدا امام زمان و عصر خود را شناختند و پس از امام شناسی در مسیر امام عصر خود یعنی امام حسین (ع) حرکت کردند و هیچ چیز در این مسیر نتوانست مانع آنها شود.

حجت الاسلام امیدی تصریح کرد: براساس این حدیث که هرکس امام زمان خود را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلی مرده است، مردم کوفه از نعمت امام شناسی و همراهی با امام عصر خود غفلت کردند و همین موضوع موجب شد که آنها در زمره جاهلان قرار گرفته و عاقبت بدی داشته باشند.

وی افزود: براساس آنچه که گفته شد یکی از شاخصه های مؤمن انقلابی امام شناسی و حرکت در مسیر امام است به همین علت اگر کسی می‌خواهد در زمره مؤمنان انقلابی باشد باید به جای اینکه یا امام زمان(عج) بگوید با امام زمان (عج) بوده و در مسیر برپایی حکومت حق یاری کننده امام عصر(عج) و ادامه دهنده راه امام حسین(ع) و یاران و اصحاب ایشان باشد.

عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: امروز هم امام شناسی مانند عصر امام حسین(ع) دارای اهمیت بوده و اگر ما در شناخت امام  زمان خود و یاری ایشان غفلت کنیم به سرنوشت مردم کوفه مبتلا می‌شویم به همین علت بهتر است به جای اینکه بگوییم یا امام زمان(عج)، با امام زمان باشیم و با رفتار و عمل صالح خود زمینه فرج ایشان را فراهم کنیم./۹۶۸/ت302/ی

ارسال نظرات