۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۴۵۳۴۰۳

ممنوعیت ورود خطیبان حسینی به منطقه الدُراز بحرین

4 تن از خطیبان حسینی بحرینی از سوی نیروهای امنیتی آل خلیفه از حضور در هیأت های عزاداری منع شدند.
خطیبان حسینی بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اللؤلؤه، مقامات امنیتی آل خلیفه که در هفته های گذشته از برگزاری بزرگترین نماز جمعه شیعیان بحرین در منطقه الدُراز جلوگیری کرده بودند، با آغاز مراسم عزاداری امام حسین(ع) نیز به این روند ادامه داده و از ورود خطیبان حسینی به این منطقه جلوگیری می کنند.

حجج اسلام شیخ حسین یعقوب المعامیری، شیخ محمد علی المحفوظ، سید مصطفی الکرانی و شیخ حسین العرب 4 خطیب شیعه به شمار می آیند که آل خلیفه از ورود آنان به منطقه الدراز جهت سخنرانی در هیأت های عزاداری جلوگیری کرد.

نیروهای اعلام کردند که مقامات عالیرتبه دستور ممنوعیت خطیبان حسینی به این منطقه که محل سکوت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین است را صادر کرده اند.

مقامات امنیتی آل خلیفه از 3 ماه پیش از مسؤولان حسینیه ها و هیأت های عزاداری خواسته بودند مجوز ورود خطیبان به این منطقه را دریافت کنند، اما با این وجود از حضور این روحانیان جلوگیری بعمل آمد.

منطقه الدُراز پس از سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم به مهمترین منطقه این کشور مبدل شد و جمع کثیری از مردم از سه ماه پیش تاکنون برای محافظت از رهبر خود در این منطقه تجمع کرده اند.

نیروهای امنیتی آل خلیفه نیز این منطقه را به شدت محاصره کرده و تدابیر امنیتی شدیدی را اجرا می کنند. بزرگترین نماز جمعه شیعیان که در مسجد امام صادق(ع) منطقه الدُراز برگزار می شود نیز هفته هاست از سوی آل خلیفه منع می شود./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات