۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۵۳۴۹۹
امام‌جمعه کازرون:

منظور از وحدت رعایت مصالح نظام و تکیه‌بر اشتراک‌ها است/ مرزبندی با دشمنان جزء الزامات وحدت است

امام‌جمعه کازرون گفت: منظور از وحدت میان نیروهای مؤمن و انقلابی این نیست که همه یکی شوند و یک نظر و یک رأی داشته باشند، منظور از وحدت رعایت مصالح نظام، عدم نزاع، تفاهم داشتن و تکیه‌ بر اشتراک نظر‌ها و اتفاق‌ نظرها است.
حجت الاسلام محمد خرسند

حجت‌الاسلام محمد خرسند، امام‌جمعه کازرون، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان فارس، با اشاره به ضرورت وحدت میان نیروهای مؤمن و انقلابی، گفت: وحدت میان نیروهای مؤمن و انقلابی باید محور داشته باشد وگرنه جز یک شعار نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: منظور از وحدت هم این نیست که همه یکی شوند و یک نظر و یک رأی داشته باشند، منظور از وحدت رعایت مصالح نظام، عدم نزاع، تفاهم داشتن و تکیه‌بر اشتراک نظر‌ها و اتفاق‌نظرها است.

حجت‌الاسلام خرسند اظهار داشت: مهم‌ترین محور وحدت ولایت و رهبری است، جریاناتی که دلسوز نظام هستند و نظام اسلامی، قانون اساسی و ولایت‌فقیه را قبول دارند، باید سخنان رهبری را در همه موضوعات فصل‌الخطاب بدانند.

وی تأکید کرد: یکی از الزامات وحدت مرزبندی با دشمنان نظام و بیگانگان، مرزبندی میان نیروهای خودی و کسانی است که درصدد براندازی یا تضعیف نظام هستند؛ نمی‌شود کسی خودش را در اردوگاه نظام بداند ولی در برخی از موضوعات با دشمنان نظام اشتراک نظر داشته باشد یا حرف دشمنان را در داخل کشور بزند.

امام‌جمعه کازرون با اشاره به ضرورت پیشگیری از ایجاد فضای دوقطبی در کشور، ایجاد اختلاف میان مردم و در جامعه تصریح کرد: دشمن امید بسته که در این فضاهای دوقطبی بتواند نفوذ، رسوخ و فتنه‌انگیزی کند و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه هشدار دادند، همه‌کسانی که در اردوگاه نظام هستند باید مراقب مواضع و عملکردشان باشند.

وی با اشاره به راهکارهای تقویت وحدت و همدلی در میان نیروهای مؤمن و انقلابی خاطر نشان کرد: اعتقاد به مبانی نظام با محوریت ولایت‌فقیه، دوری از منیت‌ها و خودرأیی‌ها، در نظر گرفتن مصالح نظام سبب تقویت وحدت و همدلی می‌شود.

حجت‌الاسلام خرسند در پایان گفت: همه‌کسانی که خود را در اردوگاه انقلاب می‌دانند لازم است به‌جای در نظر گرفتن مصالح شخصی، قومی، قبیله‌ای و جناحی مصالح نظام را در نظر بگیرند و در اختلافات به دنبال چیدن میوه برای خود یا جناحی که وابسته به آن هستند، نباشند./302/919/ب1

ارسال نظرات