۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۵۳۵۵۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

رسالت امروز روحانیت و هیأت‌های مذهبی تقویت جبهه فرهنگی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، رسالت امروز روحانیان و هیأت‌های عزاداری را تقویت جبهه فرهنگی و دینی دانست و گفت: دشمنان نظام و اسلام دندان‌شان را برای تحریف عزاداری‌های ماه محرم تیز کردند و ما نباید بگذاریم کوچک‌ترین تحریف و خلاف واقع در آن نفوذ کند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در دیدار جمعی از مبلغان و رؤسای هیأت های مذهبی با بیان این که تربیت نیروهای انقلابی باید در مجالس امام حسین (ع) صورت گیرد، گفت: باید در هیأت ها و مجالس حسینی مضامین انقلابی گنجانده شود

وی با بیان این که هیأت‌های مذهبی برای تبیین و پیشرفت انقلاب اسلامی یک راهبرد اساسی هستند، افزود: انسان باید با یک نگاه انقلابی و ولایی در مسیر هیأت‌های عزاداری قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که خروجی هیأت‌های مذهبی باید تقویت باورها و اعتقادات مذهبی مردم باشد، ادامه داد: هیأت‌های عزاداری باید رویکرد انقلابی و ولایی داشته باشد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که انقلاب اسلامی و انقلاب حسینی تفکیک ناپذیر هستند، اضافه کرد: مبانی انقلاب اسلامی ایران و انقلاب حسینی یکی است و مردم انتظارات زیادی از هیأت‌های مذهبی و جلسات ائمه اطهار (ع) دارند.

وی با تاکید بر این که در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر در ایام محرم و عزاداری‌ها باید بیشتر فعالیت کنیم، تصریح کرد: نباید امر به معروف و نهی از منکر را کوچک بشماریم و باید در راستای تحقق این فریضه مهم قدم‌های ارزشمندی برداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، بزرگ‌ترین معروف در انقلاب اسلامی را خدمتگزاری به مردم دانست و عنوان کرد: بزرگ‌ترین منکر در جامعه، آمریکا و رژیم استکبار است که همه باید تلاش کنیم ریشه آنها از زمین کنده شود.

حجت الاسلام علیزاده رسالت امروز روحانیان و هیأت‌های عزاداری را تقویت جبهه فرهنگی و دینی دانست و گفت: دشمنان نظام و اسلام دندان‌شان را برای تحریف عزاداری‌های ماه محرم تیز کردند و نباید بگذاریم کوچک‌ترین تحریف و خلاف واقع در آن نفوذ کند.

وی با اشاره به این که انقلابی بودن، شجاعت و تواضع امام حسین (ع) مثال زدنی است، اظهار کرد: باید نگاه انقلابی بودن عاشورا را ترویج کرد تا اثرگذار باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امام حسین (ع) متعلق به همه ادیان و مذاهب است، تصریح کرد: محبوبیت امام حسین (ع) عالم گیر و فراگیر است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امام حسین (ع) با ظلم مبارزه کرد و جامعه را نجات داد، عنوان کرد: تبلیغ معارف اسلامی و اهداف قیام عاشورا بهترین، جامع ترین، منطقی ترین، علمی ترین و جذابترین شیوه است و  این رسالت بزرگ را هرگز نباید برزمین گذاشت.

وی با بیان این که دشمن از همه امکانات و ظرفیت های موجود در حال استفاده است تا امر تبلیغ و ترویج دین اسلام و فرهنگ اهل بیت صورت نگیرد، ادامه داد: امروز جنگ ما جنگ عزم ، اراده ها و جنگ نرم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امروز رسالت بزرگ ما تقویت جبهه فرهنگی و دینی است و روحانیان در این زمینه تاثیرگذار هستند، خاطرنشان کرد: سلاح تقویت دین در دست روحانیت و مساجد و اماکن مذهبی پایگاه دین هستند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که شرکت در عزاداری ها به ویژه سوگواری امام حسین(ع) تنها نباید ظاهری باشد، ادامه داد: حضور در این مجالس ارزشی باید از اعمال وجود انسان بوده و باید نسبت به فلسفه قیام سید و سالار شهیدان به یک شناخت مناسب دست یابیم.

وی امام حسین(ع) را چراغ هدایت دانست و با بیان این که شناخت صحیح از اهداف آن امام همام انسان را از گمراهی و ضلالت رهایی خواهد داد، گفت: این مسأله جز با میزان قراردادن حضرت و سنجیدن خود در اخلاق و اعمال و ایمان با ایشان میسر نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیأت ‎های مذهبی باید جایگاه خود را بشناسند ادامه داد: هیأت ها که پرچم امام حسین (ع) را بر سر عزاداران حسینی بلند می ‎کنند لازم است این کار را به طور صحیح و به درستی انجام دهند تا مشمول لطف پروردگار قرار بگیرند.

وی همچنین به وظیفه مداحان در ماه محرم اشاره کرد و با بیان این که مداحان و ذاکران باید از اشعار نامتعارف و غیر واقعی در سالروز عزای حسینی پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: استفاده از اشعار واقعی و پرمعنا باید درستور کار مداحان قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، محرم رایک فرصت استثنایی برای روحانیان دانست و عنوان کرد: ما وظیفه داریم از این فرصت های در اختیار استفاده و مردم را با مبانی دین، اسلام و قرآن آشنا کنیم.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که جوانان و نوجوانان را ترغیب و جذب مجالس عزاداری امام حسین (ع) کنیم تا سر سفره انقلاب، ولایت، قرآن و اهل بیت بنشانیم، اضافه کرد: گفتمان و اندیشه های قرآن، نبوی و علوی، امام و رهبری باید در مجالس عزاداری خوب تبیین شود./950/202/ب3

ارسال نظرات