۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۴۵۳۶۷۵
آیت الله حسینی بوشهری:

عاشورا برای همه آزادیخواهان جهان پیام آزادگی دارد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بر اساس سخن امام حسین(ع) در روز عاشورا، افرادی که در جایگاه امام حسین(ع) قرار می گیرند، از لحاظ فکر و اندیشه و عمل کاملاً با افرادی که در جایگاه یزید قرار می گیرند، متفاوت است.
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده فعلی مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله حسینی بوشهری در محفل رزمندگان اسلام که در مسجد امام خمینی(ره) واقع در میدان امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: آزادگی مهم ترین پیام امام حسین(ع) به جهانیان است.
 
وی در ادامه بحث شب گذشته که در رابطه با عبارت عاشورا جریان همیشه تاریخ است، افزود: عزیزانی که شب گذشته در خدمت شان بودیم یادشان هست که ما در جلسه قبل به تشریح دو دیدگاه کاملاً متفاوت راجع به کربلا پرداختیم، دیدگاهی ژرف و عمیق و عاقلانه و دیدگاهی سطحی و کوتاه بینانه، دیدگاه اول مُبیّن متأثر بودن اتفاقات مختلف فردی و اجتماعی دنیای پس از عاشورا است و دیدگاه دوم مُبیّن بی تأثیر بودن واقعه عاشورا در دنیای پس از عاشورا است.
 
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: طرفداران دیدگاه اول معتقد هستند پرونده عاشورا همچنان باز است و عاشورا هم برای نسل های الآن و هم برای نسل های بعدی دارای پیام ها و رهنمودهایی است، آنها می گویند امام حسین(ع) به عنوان رهبر نهضت عاشورا وارث همه انبیاء و اوصیای الهی هستند و از آن طرف جبهه مقابل ایشان وارثان بدان جامعه در گذشته هستند.
 
عضو جامعه مدرسین قم به تشریح دیدگاه دوم نسبت به واقعه عاشورا پرداخت و اذعان کرد: طرفداران این دیدگاه بعضاً با برپایی عزاداری مخالفتی ندارند ولی معتقد هستند عاشورا صرفاً یک اتفاق تاریخی بوده است و ما به عنوان شیعیان امام حسین(ع) بعد از شهادت ایشان تنها باید به عزاداری بپردازیم.
 
عاشورا برای همه آزادیخواهان جهان پیام آزادگی دارد

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: با اندکی توجه درمی یابیم که عاشورا یک جریان است، درمی یابیم که عاشورا برای همه نسل ها دارای پیام است و عیار دیدگاه اول نسبت به عاشورا و دیدگاه دوم نسبت به عاشورا کاملاً فرق دارد. 
 
امام جمعه موقت قم در پاسخ به این سؤال که آیا نهضت عاشورا به شیعیان اختصاص دارد یا مختص مسلمانان است یا این که برای همه آزادگان جهان دارای پیام است، توضیح داد: مخاطب عاشورا بر اساس سخنان امام حسین(ع) در روز عاشورا فقط شیعیان نیستند، بلکه هر انسان آزاده خواهی مورد خطاب امام حسین(ع) واقع شده است.
 
دیدگاه اهل حق و اهل باطل هرگز مثل هم نمی شود

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: امام حسین(ع) در روز عاشورا نمی فرمایند من با یزید بیعت نمی کنم بلکه می فرمایند هر کسی جایگاه من و هر کسی در جایگاه یزید هرگز نمی توانند در طرز تفکر و اندیشه و عمل مثل یکدیگر باشند، چرا که این دو از دو جبهه فکری متفاوت هستند.
 
وی به انقلاب جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ابراز داشت: در انقلاب جمهوری اسلامی ایران نیز دو اندیشه متفاوت امام خمینی(ره) و طاغوت آن زمان روبروی یکدیگر قرار گرفتند و الآن هم تفکر رهبر عزیز انقلاب هرگز نمی تواند مثل تفکر استکبار جهانی باشد.
 
آیت الله حسینی بوشهری آخرت خواهی یاران امام حسین(ع) و دنیا طلبی یاران یزید را ملاکی برای افراد در طول تاریخ دانست و گفت: یاران امام حسین(ع) با بیان این جمله که ما فقط می خواهیم همراه تو کشته شویم آخرت خواهی خود را نشان می دهند و یاران یزید با بیان این جمله که چقدر پول نصیب ما می شود، دنیا طلبی خود را نشان دادند، الآن نیز چنین مسئله ای جریان دارد، دنیا طلبان و آخرت طلبان همیشه در جبهه مقابل یکدیگر قرار داشته اند./867/پ202/ج

ارسال نظرات